Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 29. juli 2017

På besøg hos Linda og Alma



Vi har været en tur på Sjælland og havde derfor aftalt et lille havebesøg hos Linda med bloggen CASA Rosen.
Det blev til en dejlig haverunde i de to sammenlagte kolonihaver og Alma var med hele vejen rundt :)

Jeg er fuld af beundring over hvor meget Linda har nået siden hun overtog nabohaven i foråret og også alt arbejdet med at lave bede og stier rundt om bedene.

Samt ikke mindst arbejdet med husene ...  nye låger, hegn, terrasse - you name it.

Vi drak formiddagskaffe og spiste lækkert brød og basser i det yndigste kolonihavehus, jeg længe har set.

Drivhuset var også så fint, en lækker hvid-og-lyserød oase - nøj, hvor var det romantisk.

Jeg har valgt at vise disse billeder:



En rose, som Linda mente skulle være lyserød, men den er da i hvert fald startet ud i gul og er ganske yndig.



Ja, Alma var med rundt i haven - jeg kunne ikke stå for hendes dejlige udtryk, selvom vi ikke var enige om, hende og jeg - om det var OK at springe op ad mine hvide bukser....

Hvad var det da også for en åndsvag ide med hvide bukser på i en kolonihave - men, vi skulle jo videre til staden og et helt fint slot, så derfor....


:)
















Tak for en hyggelig formiddag og for planterne samt anemonefrøene, som nu ligger i et kaffefilter her hos mig.



Malene og Helle besøgte også CASA Rosen først på sommeren, det har Malene lavet et fyldigt indlæg om, som du kan genlæse her.



12 kommentarer:

  1. Tak for turen i Lindas have, jeg har jo kun været der i marts, det er ikke helt det samme.
    Ja det er utroligt, hvad Linda overkommer, hun er nået langt, siden vi var der.
    Hvide bukser når der er en hund er ganske rigtigt ikke nogen god idé :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Tak for rundturen - der sker noget i Lindas have:)

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  3. Sødeste Frk. Anemone, endnu en gang tak for jeres hyggelige besøg :o) og alle de flotte planter, de skal plantes i morgen.
    Det var flot at det lykkedes dig at komme videre med et par bukser der stadig var hvide :o))
    Alma har da godt nok haft travlt med at stå model :o)
    Super gode billeder du har fået taget fra nogle vinkler jeg ikke altid lige ser.
    Jeg vil glæde mig til at se jeres smukke have.
    Stort Knus til Jer begge og tak for besøget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, det var en fornøjelse. Jeg håber at du svinger ind forbi os en skønne dag, og sæt god tid af... :)

      Slet
  4. Så romantisk en have! Man falder helt i svime ...
    Hvis du en dag kommer på besøg hos os (og det ville være hyggeligt!) skal du nok iføre dig en buks i en slags jordfarve ;-)
    God søndag til jer!
    Kh Nana

    SvarSlet
  5. Quella serra è uno spettacolo, complimenti :)

    Un saluto e buona Domenica!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla.Dejlige billeder fra Casa Rosen.Ja !!! der sker altid noget i Lindas have.Hun er ret energisk.Har jo selv besøgt haven et par gange.Og lille Alma er da slet ikke til at stå for.
    Det er altid dejligt at komme rundt og opleve andres haver.
    Rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
  7. Ja der er romantik i Lindas have, det ser skønt ud på dine billeder. Den nye terrasse er bare flot, synes jeg :-)
    Uha jeg kender til fornemmelsen når ens hund hopper op ad gæsters hvide bukser ;))

    SvarSlet
  8. Fine billeder af Alma.
    Jeg husker lige IKKE at tage hvide bukser på, når jeg skal besøge dem i næste uge... :)

    Glæder mig til at se nabohuset :)

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres tilkendegivelser omkring de hvide bukser :) "Smiler"

    SvarSlet
  10. Mange tak for turen i Lindas have. Jeg har også fået lov at besøge haven, når der er dømt søstertur, og nu glæder jeg mig endnu mere! Hvad angår de hvide bukser, så har Alma da også hvide bukser på, så hvad var problemet.... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ha-ha - det havde jeg ikke tænkt på :) Ja, du kan godt glæde dig, det er superhyggeligt at besøge Linda og haven er skøn.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.