Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 28. juni 2012

Dagens billeder uden ord, næsten

Jeg er bagefter med alting...
.... så derfor tog jeg bare mit camera på haverunden ved spisetid og her er et lille udpluk.

Det er ikke en cottage have, men det ser ganske frodigt ud på billederne. Jeg elsker cottage have-stilen, men med de mange roser går det så an....

Rose de Rescht - Rouge Cardinal - Rosenresli
Reine de Violettes - (ukendt blå clematis) - Pernille Poulsen
Omgivelserne ved morgen-formiddags terrassen

... en lille smule "Cottage"
Ha' en dejlig sommeraften derude, det er jo længe lyst endnu, og man får alt for lidt nattesøvn i denne skønne tid.

38 kommentarer:

  1. Fantastisk flott hage du har! Kjempe flotte og vakkre roser!

    Nyt sommerkvelden! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er rigtigt fine i år, og vi nyder det rigtigt meget, når vejret er med os.

      Slet
  2. Det ser nu ganske "cottageagtigt" ud :).
    Jeg sidder stadigvæk på terrassen med min computer på skødet, men må hellere gå ind nu. Der er jo fodbold i tossekassen!

    SvarSlet
    Svar
    1. hi-hi - ja, der kan opstå interessekonflikter inden i én selv...

      Slet
  3. Det ser da forrygende ud... :o)

    SvarSlet
  4. Det er meget smukt og hvis du sige cottage, så er det vel det! To haver er jo ikke ens.
    Skøn skøn dag, har virkelig nydt det - og gjort klar til at modtage gæster i morgen, så
    haven er fin trimmet, men jeg fik ikke taget billeder.... men lavet en masse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med i morgen, søde

      Slet
    2. Tak søde Ulla - det er nu først på mandag hvor vi er i Sverige!

      Slet
  5. Fantastisk fine blomster og bilder du viser fra hagen din.
    Torsdagsklem fra Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja der er skønt i haven i juni.

      Slet
  6. Det ser godt ud, skønne roser og clematis. Jeg er kravlet ind, her er det ikke så varmt og også lidt blæsende, så jeg måtte ind og have varmen efter 1½ times guidet rundtur.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget at et haveprogram, du holder dig for tiden. Jeg tror det bliver et stort rosenår hos mig i år...

      Slet
  7. Skønne skønne billeder fra en fin og frodig have ;o)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det dejligt og frodigt ud i din have :-)
    Kender alt for godt det med for lidt nattesøvn, men i dag står den for en enkelt gangs skyld på tidlig sengetid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det burde jeg også - man kan godt mærke at man er lidt brugt når det bliver fredag. Men vi har jo alle så mange projekter og opgaver, som trænger sig på :)

      Slet
  9. Hej Ulla.Dejlige billeder og skønne roser.Det har været en helt forrygende dag,og har været i haven hele dagen.der er jo nok at tage sig til oven på regnfulde dage.Din have ser bare dejlig ud-hvad man ellers kalder den.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja her gror ukrudtet også uhæmmet. Må efter det igen...

      Slet
  10. De er godt nok vidunderlige dine roser og jo det kan godt minde om cottage stil med masser af roser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med cottage-præg, det glæder mig at I synes det også.

      Slet
  11. Hej
    Så mange fantastiske roser du har.
    Og skøn skøn have.
    Virkelig flot :-))
    God aften til dig fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. ih tak - i lige måde og velkommen her.

      Slet
  12. Skønne, skønne billeder af dine smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  13. Jeg synes nu at det ser meget cottagehaveagtigt ud, super dejligt med de store roser der vokser rundt om terrassen og smukke collager du har lavet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt godt med roser omkring terrassen, så man kan få lejlighed til at nyde dem lidt mere.

      Slet
  14. Wauw! En stor smule "cottage". Virkelig smukke collager!! Tjek lige, at mit svar til dig på mit indlæg ligger i bunden. Mit kommentarfelt driller helt vildt!

    SvarSlet
    Svar
    1. OK, så siger vi bare Cottage... jeg arbejder på det, men i nogle kroge er den vist god nok. Jeg har tjekket dit svar, tak...

      Slet
  15. Super skønt og ret cottage ;-)

    SvarSlet
  16. Hvor er det altså bare flot og frodigt. Sikke langt dine Rosen Resli er, mine måtte klippes helt tilbage pga frost.. Tak for kigget;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er heldigvis sluppet for frostskader på roserne, så det er bare dejligt. Din skal da nok komme igang, bare vi får lidt varme.

      Slet
  17. Skønne billeder. Glæder mig til at se det i næste uge.

    Mine roser mister knopperne, skal vist have googlet noget omkring skadedyr-snyltere.

    SvarSlet
    Svar
    1. og jeg glæder mig til at vise det frem. Vi ses :)

      Slet
  18. Hej Ulla. Hold da op så flotte nogle billeder. Det ser fantastisk ud. Jeg synes, der er cottage over det og også meget romantik, det kan jeg især godt lide. Tusind tak for kigget, det var virkelig enfornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. .. selvtak, og tak for dine søde ord, Birgitte

      Slet
  19. så smukt dine roser står Ulla.......det ser jo bragende ud cottage - have eller ej :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  20. Lovely :o)
    Det ser vildt dejligt ud Ulla. Tilslutter mig de andre, der er cottagestil over det ;o)
    God søndag til dig og alle dine smukke roser :)))

    SvarSlet
  21. Mmmm..... jo, det er cottage. Looove it!

    SvarSlet
  22. Där vill jag sitta och äta frukost!!! Mycket vacker uteplats du har !!! Allt gott Mari

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.