Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 13. juli 2012

Mamelukærmer (ikke stolte kavalerer....) og Claus Dalby valmuer

I det hvide bed dominerer i øjeblikket de PINK mamelukærmer

De er fantastisk smukke og stod meget flot da jeg kom hjem fra arbejde. De var helt tørre, for der var gået nogle timer siden sidste regnbyge.....





















Man kan da ikke blive andet end glad over disse dejlige blomster og så lige uden for hoveddøren...


Vi har også en del Claus Dalby valmuer i haven, de er også utroligt smukke:




Til slut Dahlia "Stoltze von Berlin" som står ved entredøren:



og dagens rose er Graham Thomas, knuget af regn, men alligevel smuk i sit lette forfald - jeg må ud og nippe lidt i den i morgen.


Og så har sommerferien ellers indfundet sig her på matriklen... Herligt :)

21 kommentarer:

  1. Flotte farver men......dine stolte kavalere ligner mine Mamalukærmer!!

    Rigtig god ferie :O)

    SvarSlet
  2. Fine valmuer - så behøver jeg vist ikke tage billeder af mine egne ;-)
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo da, jeg vil gerne se dine billeder også :)

      Slet
  3. Jeg studsede altså også lidt over de stolte kavalerer... ;o)

    Den lyserøde dahlia er da noget så bedårende, og valmuerne... ja de var smukke, men nu er jeg i fuld gang med rykke dem op.

    En rigtig god ferie til dig og din vandmand... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fru Friis dog! Frøene kan bruges som birkes :O)

      Slet
    2. nja... se nedenfor - det er HELT galt med plantelatinen i dag. Selvfølgelig er det ikke stolte kavalerer (de kommer i et indlæg snart... ) men mamelukærmer.

      Tak... vi skal nyde haven skal vi, indimellem regnbygerne. Ingen eksotiske rejser i år.

      Hvorfor rykker du valmuerne op? Er der for mange eller vil du bare ikke have dem næste år?

      Slet
  4. Hvor står valmuerne godt sammen med den mørke stjerneskærm - smukt miks :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - godt spottet :) Stjerneskærmen (som jeg p.t. selvfølgelig ikke kan huske navne på) er ny fra sidste efterår og jeg håber den vil vokse en hel del til næste år, for den har den skønneste farve.

      Slet
  5. Vakre sammenplantinger! Vidunderlig romantisk!

    SvarSlet
  6. I har jo evig ret - det ER mamelukærmer.... Hvorfor får jeg altid blandet disse to sommerblomster sammen.... ?

    Sorry, nu retter jeg altså overskriften :)

    SvarSlet
  7. Fantastisk syn at live mødt af når man kommer hejm fra arbejde - det er da kun til at blive glad af Ulla. Rigtig god ferie og jeg krydser fingre for at du får høj himmel og tørvejr ind i mellem bygerne - SUK :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Dorthe - mon ikke det går alligevel, men mere solskin er et stort ønske.

      Knus

      Slet
  8. Nå ja mig kunne du nu godt have narret ;-) uanset navn er de SÅ fine, elsker pink og lilla blomster.
    Jeg spottede også din mørke stjerneskæm i baggrunden, endnu et ønske at føje på min ønskeseddel. Og så er jeg altså snart nødt til at finde en at tigge frø af de smukke lilla valmuer :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er meget smukke de pink mamelukker... Jeg skal nok samle frø fra CD valmuerne, har skrevet dig på min liste :)

      Slet
  9. Det er en skøn farve marmelukken har! Stjerneskærm er en af favoritterne hos mig i år og står øverst på indkøbslisten til efteråret og hvor ser den skøn ud med dine valmuer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Stjerneskærm er bestemt en plante, som vi også skal have flere af. De står rigtigt længe.

      Slet
  10. Det var en helt fantastisk farve de mamelukker har! Dem må jeg se at finde :-)
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan desværre ikke hjælpe med navnet, men mamelukærmer findes i flere skønne farver.

      Slet
  11. Malva og valmuer er kjempe flott, og du har en fantastisk blomstring!

    Nyt og hagen og livet! Klem

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.