Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 16. august 2014

På besøg hos Birgitte



Torsdag aften kørte vi til Nørresundby for at besøge Birgitte med bloggen Birgitte-på-nettet, da hun holdt åben have.

Jeg kender Birgittes have rigtigt godt fra hendes blog, men alligevel var det helt særligt at besøge haven og se alting med egne øjne.

Nu er Birgittes have jo ikke "kun" en have, men også et særdeles flot og rummeligt orangeri, hvor man bestemt kan slænge sig i sofaen og også dække op til stort gæstebud.

I orangeriet var der i alle vindueskarme de flotteste pelargonier i mange forskellige rosa og røde farver, og det er jo ingen hemmelighed at Birgitte har en passion for pelargonier.

Smukke var de.

Og så forskellige.

Vi drak kaffe og spiste boller med ost og hyggesnakkede, for da vi ankom regnede det en del.

Vi snakkede og snakkede.... kan I høre det... :) Så derfor var klokken også blevet over 20.30 før vi kom ud i haven og det bærer nogle af billederne lidt præg af, for lyset var svindende.

Men følg med rundt i haven:















I Birgittes have er der en utrolig stor mængde krukker, alle tilplantet med sommerblomster, stauder og Dahlia mm. Sommerblomsterne dyrker Birgitte fra frø og også en del stauder starter livet som et frø i hendes orangeri.

Det var meget inspirerende at se hvordan der var farveafstemte krukkebede og alting stillet pænt sammen så det passede i højde og drøjde.

Imponerende :)







Birgitte har også skrevet sin første bog - det kan du læse mere om på hendes blog.

Det var hyggeligt, Birgitte  - og vi ses igen :)

9 kommentarer:

  1. Hyggeligt ser det ud! Og det er imponerende så meget Birgitte kan skabe i sit orangeri :-)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Dejligt indlæg fra Birgittes have og orangeri.Kan sagtens høre hvordan snakken den gik.
    Skønne billeder du fik taget...............og sikke en masse krukker hun har at vande.
    Et rigtig stort arbejde at passe alle de pelargonier............og lave nye planter af dem.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Tak for kigget over havelågen hos Birgitte, det lyder rigtig hyggeligt. Jeg er også imponeret over alle Birgittes krukker, det er virkelig et stort og flot arbejde. :o)

    SvarSlet
  4. Spændende at følge jer til Birgittes have, det bliver tidligere mørkt nu end vi er vant til. så det går ikke at snakke for længe :) Men dejligt at se det hele gennem jeres kameralinse denne gang. Birgitte er dygtig til både frøsåning, pelargonier og alt det andet, det ses tydeligt. Tak for turen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  5. Hej Ulla. Hvor er det sjovt at se haven igennem din kameralinse - jeg er helt imponeret over så gode dine billeder er! Det var rigtig hyggeligt og ja, snakken gik godt og jeg kunne heller ikke forstå, at tiden var fløjet så hurtigt afsted. Jeg vil glæde mig til at vi ses igen på et tidspunkt. Det er vel nok dejligt at dele sin interesse på denne måde, det var dejligt at opleve to havemennesker ligesom mig selv, der i den grad gik op i havearbejde og nyder det, som I gør! Jeg synes, det var en meget inspirerende aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig dejlig aften, tak for dine søde ord:)

      Slet
  6. Det er altid så morsomt at se andre haver, jeg har besøgt Marianne Folling (Tidens Stauder) og Helle Bolgens haver i dag, og selv om det øs-regnede, så var det en meget fin oplevelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har du ret i. Spændende - jeg skal lige have læst med om det hos dig.

      Slet
  7. Det er en flot have med rigtig mange forskellige planter og blomster I besøgte hos Birgitte. Orangeriet med de mange pelargonier, er bare så dejligt. Skønt I alle havde det hyggeligt :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.