Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 23. maj 2012

Samsø Rundt - Mit bedste Reklamefremstød

Efter besøget hos Lisbeth i Høneballehaven kørte vi til Tranebjerg, hvor vi skulle overnatte på B & B hos Asta i dette hus:


Vi kørte herefter til Ballen for at se lidt på havnen og evt. få noget at spise.



Vi fik både vinket til Lise Lotte og hendes mand, der jo stadig kørte rundt på Samsø...  Og pludselig stod Bente og John ved siden af os og vi blev enige om at spise sammen.

Her var dog udsolgt af ledige pladser:


Til gengæld havde de billige stjernemagnolier i Brugsen, så her ser I en glad mand, der har gjort et kup:


Så kørte vi alle fire til Nordby for at finde en restaurant.

Ih.... hvor er der smukt i Nordby - de har vist et ret berømt gadekær der - man forstår hvorfor.
SE lige her:




Se den lille vipstjert på fuglehuset, som endda hed Ande Kær 1:



Vi spiste en dejlig middag i selskab med Bente og John, det var utroligt hyggeligt. Der var endda Rødgrød med Fløde til dessert, uhm.

Her er flere billeder fra Nordby:





Der er så mange smukke huse med smukke døre i Nordby, det er byen også berømt for. Nu kunne jeg jo ikke fotografere alt, men jeg gjorde et ihærdigt forsøg, og vi fortsætter kavalkaden:


Bemærk de små havemøbler i børnestørrelse.




Smukke kastanietræer overalt - jeg har faktisk aldrig nærstuderet kastanieblomsterne, men de er da bedårende...


Det ene hus skønnere end det andet.


Så kørte vi ud til Nordby Bakker og gik den blå 4,5 km rute ud til Issehoved og rundt. Dejligt vejr, dejlig tur.



Her er Issehoved:

Vi var en tur i Langør Havn, hvor vi spiste sommerens første is.
Derefter kørte vi til Besser, gennem byen og ud til Besser Rev, hvor den lige fik en travetur mere.
Her var også rapsmarker.
Det bliver vist ikke mere dansk:  Gule rapsmarker, blå himmel og endnu mere blå vand.

























Til sidst kørte vi lidt mere rundt og kom både til Kolby, Brundby og Brattingsborg uden at finde skyggen af et sted, der kunne servere frokost. Vi endte med at køre til færgen kl. 15, hvor vi slappede af før afgang.

Samsø er et dejligt sted og kan varmt anbefales. I skulle prøve at komme til blogtræf hos Lisbeth næste år (igen) og så måske forlænge besøget med en overnatning på øen - der er mange dejlige steder.

33 kommentarer:

  1. Det var skønne billeder fra Samsø. Det er jo ren romantik og nostalgi. Håber at kunne overtale manden til en overnatning på et tidspunkt på Samsø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er virkelig romantisk i Nordby - du må i gang med at bearbejde din mand :)

      Slet
  2. Hej Ulla Kan kun tilslutte mig min søster.Godt at fik hygget jer på jeres lille miniferie.Godnat Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, vi nød det - og kan slet ikke lade være med at vise frem.

      Slet
  3. Skønne billeder fra en smuk ø. God reklame for Samsø, håber jeg selv kommer derover inden længe.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville da være skønt med en sommertur til Samsø, Margrethe - husk at hilse Lisbeth fra os.

      kh Ulla

      Slet
  4. Kære Ulla. Tak for endnu en tur rundt på Samsø - sidder og smådrømmer lige nu. Ja der er altså kønt - kan også anbefale og tage med til blogtræf, som Lisbeth forhåbentlig får lyst til igen. Haven er fantastisk og øen smuk, så hvad mere skal man ønske sig.

    ØV altså vi var også i Brugsen og så overhovedet ikke den Magnolie. Måske brillerne skulle skiftes eller også tog din mand den sidste :):)

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte, tak for din søde kommentar. Ja, der var så dejligt på Samsø, vi nød det meget.

      I fik bare ikke set ordentlig efter i Brugsen, de havde skam flere magnolier.

      kh Ulla

      Slet
  5. Hold da op Ulla! Det eneste jeg savner er Poul Reichardt!! ;o) Mon ikke der er andre mænd end min, der får lagt arm- og benlås næste år, hvis de så meget som tænker på at sige nej tak til en kærestetur på Samsø...!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ha' lagt en klog strategi til næste år :)

      Slet
  6. Hvor ser der skønt ud på Samsø - du burde ha' en hædersbevisning fra turistforeningen for de skønne billeder :) Og sikke et gadekær!
    Jeg må vist hellere få undersøgt overnatningsmuligheder for en stor familie ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg må ha' linket dette indlæg til turistforeningen :) Tak for roserne.

      Slet
  7. Det må jeg sige; den serie billeder er virkelig reklame for Samsø!
    Jeg bliver helt syg for snart at komme afsted igen!
    Tak for turen.

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  8. Hej Ulla
    Tak for reklamen den var formidabel. I kan tro, jeg er klar igen til næste år, for den sags skyld kan jeg klare det igen i august, hvis nogle skulle være interesseret. Det er bare superhyggeligt at møde alle.
    Skulle nogen komme herover udenfor blogtræf, er I velkomne til at ringe til mig og kigge forbi.
    Sjovt nok har du fotograferet huset med den gule dør, der kom jeg i mine yngre dage, dengang var døren ikke gul :o) Vi var der, når de red Sommer i By i Nordby, det var nogle søde gamle mennesker, som boede der dengang.
    Godt det blev dejligt vejr om søndagen, så I kunne nyde det og du kunne tage fine billeder.
    De har somme tider gode billige planter i Dagli Brugsen, men jeg kan jo ikke kigge der hver dag :o)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ....."red sommer i by", Lisbeth??? Kunne en nysgerrig få en lille anekdote om, hvad den skik går ud på?

      Slet
    2. Ja, man kan leve længe på sådan en dejlig dag med et skønt blogtræf, og hvor var det sjovt at møde søde nye havemennesker.

      Hvad er det for noget med "ride sommer i by" - jeg tror vist, du har omtalt det på din blog engang, men kunne vi få det genopfrisket?

      Den gule dør med blåregnen omkring var da virkelig et blikfang.

      Slet
    3. - Ha...! Og det er mig, der bor bag Den Gule Dør i Nordby...! Og ja, sikke fine billeder, du kunne sagtens overtage feriemagasinet herovre :-)

      Slet
    4. Næh, hvor sjovt :)
      Ja, vi havde en skøn tur rundt på Samsø, og jeg nød at tage hundredevis af billeder.

      Slet
  9. Ulla, hvor har du skildret øen smukt.

    Jeg gemmer på en lille håndfuld blogindlæg, jeg vender tilbage til ofte. Bare for at nyde dem igen. Sjælen smiler og hjertet ler, når jeg læser og ser dit, og nu kommer det med i min nydesamling til at oplyse en (indre eller ydre) gråvejrsdag med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, Marianne - tusind tak skal du have. Jeg er helt beæret om at optræde i din nydesamling og vil straks tage begrebet til mig. Jeg vil gerne kunne forsøde en regnvejrsdag :)

      Slet
  10. Altså hvor er du god Ulla!! Fine, fine billeder og taget så betagende, at man har noget at tære på, til de kolde vinteraftener!!
    De rapsmarker, synd man ikke kan tage billeder med duft, det var bare helt bedøvende dejligt!
    Dejlige billeder og mange af de skønne døre, fik du også med! Flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Vær du glad ved, at du ikke får billeder af rapsmarker med dufter, det stinker helt forfærdeligt, hvis marken ligger lige ved siden af matriklen. Den mark bagved os, er der somme tider raps i, føj hvor det lugter.
      Men du har helt ret, det er dejlige billeder Ulla har taget :o)

      Slet
    2. Hej Bente - tak :) Jeg er selv meget godt tilfreds med resultatet og glæder mig selv over at kunne gense de skønne pletter på Samsø. Jeg tænker stadig på hvor hyggeligt vi havde det sammen - det må kunne gentages til næste år.

      Slet
    3. Lisbeth, jeg synes nu ikke at rapsmarkerne stinker, de har bare en markant duft, som ikke alle synes om - mig generer de altså ikke :) Og vi har dem også her i nærheden.

      Slet
  11. Hej Ulla. Hold da op sikke nogle flotte billeder. Jeg kan især godt lide det med vandspejlingerne i gadekæret. Det er virkelig fantastisk. Man burde næsten hænge billedet op på væggen! Der er også meget smuk natur på Issehoved, ser det ud til. Det var sjovt at se billederne og du har nok ret i at man burde tage en overnatning, når man nu er der. Mange tak for kigget af de skønne billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgittte - jeg synes det er dejligt at vise frem, hvad vi så og måske kunne inspirere andre.

      Slet
  12. Det var da et fantastisk sted. Var du der kun i én dag ?

    Jeg har aldrig været på Samsø, men det ligner et sted, hvor jeg kunne bruge lang tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var der i knapt 1½ døgn. Man kan sagtens bruge længere tid :)

      Slet
  13. Fremragende reklamefremstød - det er da helt sikkert et sted, vi må besøge! Altså både øen og haven - lige smukke

    SvarSlet
  14. Flotte billeder. Jeg har aldrig været på Samsø - det må jeg vist snart prøve :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du sætter bare kryds i kalenderen, når Lisbeth kalder næste år til blogtræf.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.