Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 3. juli 2012

Charlotte og andre gule roser

Jeg må indrømme at jeg elsker lyserøde roser...  de pink, de lyserøde, de rosa, de sartblege af slagsen - you name it - de er prikken over rosen-i'et...

Men jeg er faktisk også ret vild med lysegule roser - og abrikosfarvede, uhm... Nu vil jeg lige vise hvorfor...


Dette er Graham Thomas og i år viser han sig fra den flotte side. Sidste år var der meget få blomster og planten så lidt sølle ud.



Ny i haven er den engelske rose Charlotte, som jeg købte hos Rosenpostens bod til Garden Party hos Kjeld Slot.

Endnu ikke sprunget helt ud, men hun ser sød ud.
















Næste år skal Charlotte plantes ud i mit lysegule bed, hvor hun sikkert vil få selskab af et par andre søde rosenpiger.


Må jeg til sidst præsentere Westerland:

Nogle vil sikkert huske denne rose fra sidste år, hvor jeg gik amok i billeder af denne rose så sent som i oktober. Går det ligesådan i år, så kan jeg tælle juli-august-september-oktober med denne abrikosfarvede rose som selskab til den sartlilla clematis Emilie Plater, som for øvrigt også snart springer ud.


































Til sidst den nye Crown Princess Margareta, som lige tåler et gensyn.

Det er bare en dejlig gul solskinsdag i dag :)

13 kommentarer:

  1. .....mmmm hvor er de bare nolge skønne smuksakker alle sammen :)

    Jeg elsker gult og gul/orange uhm... skøn farve til roser, hvis du spørger mig

    SvarSlet
  2. I dag viser jeg de lyserøde, så kan jeg tage de gule, gyldne og orange i morgen :o)Charlotte ser skøn ud, den eneste af dem, jeg ikke har.
    Generelt synes jeg, at roserne virker sundere i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine roser ser også sundere ud i år, gad vide hvad det skyldes. Tænk, har jeg en rose, du ikke har.... hi-hi - kan du mon holde klikfingeren i ro? Du har til gengæld et hav af roser, som jeg ikke har. Jeg ser lige ind til dig om lidt.

      Slet
  3. Godaften Ulla.Hold da op nogle skønne roser du har.Er lidt misundelig.
    Er ikke så god til roser,Eller også er min jord ikke egnet.
    Som lovet har jeg lavet et indlæg om beskæring og opstamning.
    og så kan du se den laurbær der ligner din.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kunne jo øve dig på et par roser og se om det går. Evt. i krukker? Jeg har i tidens løb haft en del roser i krukker, og de står der i flere år ad gangen.

      Jeg tjekker lige din beskæringskunst om lidt.

      knus

      Slet
  4. Her var det nydelige roser. Blir helt stumm av begeistring!

    Er det noe rart at man fort kan få dilla på roser!

    Nyt hagen din! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi, tak skal du ha' - Jeg elsker simpelthen roser og kan slet ikke få nok, men haven er vist for lille...

      klem

      Slet
  5. Hvor er de dog smukke.
    Det er lige før man kan mærke duften.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  6. Skønne roser Ulla. Jeg misunder jer, der kan finde ud af det der med roser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget alle kan lære, Gitte - bare forsøg dig med en enkelt til at begynde med.

      Slet
  7. Det kan du lige tro det er ;-)
    Smukt med det lysegule!!
    K.Gro

    SvarSlet
  8. Ja, bleggule og gyldne roser har en helt særlig glorie-agtig udstråling. Som du selv er inde på: de minder os om solen!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.