Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 23. maj 2017

På Samsø så jeg det største japanske kirsebærtræ nogensinde


... det stod i Cecils have, som Lisbeth tog os med hen til efter frokosten.


Cecil dyrker sin have efter permakultur og fortalte os en masse om disse principper. Hendes permahave har været dækket af græs, men bid for bid får hun det omdannet til god plantejord ved at dække jorden med plastsække et helt år.
Planterne skal alle være nogle, som bidrager til helheden og hinanden og dels også være spiselige.
Det var meget interessant at høre om og smage på :)

Tak til Cecil for rundvisningen i permahaven.





Vi fik også lov at se den gamle del af haven og her var det at det kæmpestore kirsebærtræ stod - i øvrigt sammen med nogle andre mega-flotte træer, såsom blodbøg og gingo biloba.

WAUW:



























Her er flere stemningsbilleder fra Cecils paradis:



Ikke en alge i den smukke sø, de sørger bl.a. nogle bestemte siv og sværdlijer for.




Herefter kørte vi videre ud til Besser Rev. Det så og fotograferede jeg første gang ved blogtræffet i 2012, men der er stadig vidunderligt smukt:






Tilbage til Høneballehaven, som jo var det egentlige mål for dagens udflugt.

Blogtræf var det vist..... men denne dag var der for få bloggere til at kalde det et træf, så det blev mere til en vennekomsammen - vi kendte jo alle hinanden ret godt i forvejen.

Super hyggeligt var det og vi fik snakket en masse.

Her kommer flere billeder fra Høneballehaven:

Især de hvid rhododendron betog mig denne gang.



Den smukke perlebusk er et hit ved mig hver gang.








En meget smuk og speciel pæon.





Mr. M var meget interesseret i denne model


Til alle jer, der skal til Høneballehaven i næste uge og kommende uger vil jeg sige:  I har noget at glæde jer til og jeg vil ønske jer et dejligt besøg hos Lisbeth.

17 kommentarer:

  1. Det er mange smukke billeder, du har taget på vores dejlige ø og i Cecils og min have. Det var nu også hyggeligt med et vennekomsammen, så blev der tid til at snakke om andet end have :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, der er dejligt på Samsø, vi kan godt blive lidt misundelige over hvor godt I går og har det til hverdag derovre :)

      Slet
  2. Flotte bilder fra begge hagene! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du kunne lide billederne :)

      Slet
  3. Hej Ulla

    Det ser ud til at have været en rigtig hyggelig tur!
    Pæonen er tydeligvis et delavayi kryds - meget spændende!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget hyggelig ! Jeg har ikke forstand på det med pæoner og kryds, men det er flot at du kan sætte betegnelse på, den var i hvert fald fin og speciel.

      Slet
  4. Hej Ulla.
    Dejlige billeder fra Samsø og en rigtig flot have. Også flotte billeder du viste forleden dag. Det er jo næsten en rhododendronpark, fru Høneballe bor i.
    Dit fine tørklæde klæder både dig og haven.
    Kh Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du kan tro, at der er dejligt i Høneballehaven. Tak - tørklædet skal jo luftes, og der var køligt til at begynde med.

      Slet
  5. Rigtig spændende med Cecils permahave, dejligt med nye input. Og hvilke skønne træer hun også har. Jeg kan kun gentage, at jeg er temmelig misundelig.... men så meget desto mere nyder jeg billeder fra vennetræffet. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fint at man kan bidrage med noget nyttigt her på bloggen, som at skabe misundelse - hi,hi :)

      Slet
  6. Hej Ulla. Et supergodt indlæg, der får hele oplevelsen med. Det er sjovt at se dine billeder og hvad du fik øje på. Jeg kan se, at du også faldt for perlebusken, den var også bare flot. Jeg har besluttet mig for at anskaffe mig én og har set den hos Jespers Planteskole. Jeg synes også, vi havde en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Perlebusken har jeg altid haft et godt øje til, egentlig var det et dejligt gensyn med den, jeg tror også godt jeg kunne tænke mig at anskaffe den, hvis jeg kan finde en plads.
      Tak for dine søde ord.

      Slet
  7. Hej Ulla
    Skønt indlæg fra jeres oplevelser på Samsø. Måske jeg får lejlighed for at besøge Cecil på et tidspunkt. Har mødt hende et par gange men det har været her på Fyn. Det et nogle fantastiske stor gamle træer og et så stort Japansk kirsebær er et smukt skue. I min have står der et som nærmer sig de 40 år.
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne, tak for det - jeg elsker at være til blogtræf hos Lisbeth og synes at hendes have er vidunderlig. Cecils have var også smuk og interessant - mon ikke Lisbeth kan tage dig med derhen når du kommer senere på sommeren, når nu også I har mødt hinanden (hos JAS ??). De store træer er mægtige og fantastiske.

      Slet
    2. Ja vi har mødtes hos JAS hvor hun sammen med Lisbeth og Linda Borg var på STOR handel sidste sommer og så var vi på beskæringskursus sammen her i marts.

      Slet
  8. Her var det masse fint å se, så takk for titten idag :) Klem fra Mette i Furulunden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til- dejligt at du kunne lide billederne :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.