Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 20. maj 2012

Høneballehaven vises frem

Længe havde vi set frem til den 19. maj og blogtræffet hos Lisbeth på Samsø og ingen kan være i tvivl om at vi syntes at det var en super dejlig dag ("vi" er fordi jeg havde taget min husbond med).
Det var skønt at se Lisbeths have og ved selvsyn konstatere at mange af hendes planter skam ER længere fremme end vores - sikkert fordi Samsø er en solskinsø, hvilket den nu ikke brillierede ret meget med i går...

Her er jyderne ankommet og det kan se ud som om vi lige står og kigger hinanden lidt an. Det var nu ikke tilfældet, for vi havde jo sludret som en hel hønsegård ombord på færgen og i bilerne.

Det er Lisbeth til højre i gummistøvlerne.



Første bed på haverunden var "toiletbedet" - sikkert døbt således, fordi man har udsigt til det fra toilettet.

SMUKT var det:


Hos Lisbeth lærte jeg en masse NYE ORD.....

... f.eks. Iberis - som pryder stenene helt utroligt.



Heuchera/alunrod

























Portulak   (sjovt navn, skøn bunddækkeplante, som vi næsten allesammen fik en lille bid med hjem af - tak for det...)

Perlebusk - en ny ide til mit hvide bed:


Her i hel figur:

Himalya-ceder:

I får lige et par oversigtsbilleder over den samsø'ske paradishave:




Nærbilleder af ..... gudeblomst:


.... en lille skøn geranium, som jeg ikke fik navnet på:


...  vandgranen:


... en skøn stenbedsplante:


.... husløg:


Ingen billeder her af de smukke rhododendron - det klarer Lisbeth med bravour.


Der studeres og sludres:



Mændene holdt sig heller ikke tilbage - det var jo skønt :)


... hvem "skyder" hvem?

Så byttes der planter...




Vi sluttede af med rabarberlagkage og kaffe, mums...

På billederne..... ingen nævnt, ingen glemt - håber ikke at I har noget imod at lægge jeres smukke ansigter til denne billedcollage... :)


til sidst mangler kun fotografen, hun er her...


Tusind tak for et dejligt arrangement, Lisbeth og alle I andre - det var meget hyggeligt.

************

Fortsættelse følger en af dagene, for vi blev jo og overnattede hos Asta og havde en hyggelig aften sammen med Bente og John og i dag har vi kørt Samsø tyndt....  Det er en dejlig ø.

18 kommentarer:

  1. Kære Ulla, tusind tak for en superhyggelig dag igår. Jeg glæder mig til at se noget mere fra øen, måske næste år jeg også kan lokke manden med på ø-rundfart. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvor var det altså hyggeligt, og afslappende :) Du må altså vise din mand alle de dejlige billeder fra Samsø så han får lyst til at tage med.

      Slet
  2. Tak for en dejlig dag, og tak for samkørsel. Vi var trætte på vej hjem på færgen. Glæder mig til at høre lidt mere om jeres tur rundt på Samsø. Gode billeder du har taget af Lisbeths skønne have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, det var SÅ hyggeligt. Jeg skal nok vende tilbage med maaaange billeder fra Samsø.

      Slet
  3. Hej Ulla og Malcolm
    Tusind tak for en dejlig dag i lørdags. Rigtig hyggeligt at møde jer og alle de andre skønne bloggere. Håber I kommer den 5. juni i Kolding ?? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var super hyggeligt at få sat ansigt og stemmer på jer allesammen. Ja, vi kommer den 5. juni - jeg skal sørge for kaffe sammen med fru Friis...

      Slet
  4. Hej Ulla og Malcolm.Tusind tak for en superdejlig dag.og også en stor tak
    for kørsel.Rigtig dejligt at møde jer.
    Skønne billeder fra Samsø.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at møde dig, Jette - vi havde alle en dejlig dag.

      Slet
  5. Hej Ulla og Maller - Tak for dejligt selskab - sikke dog en skøn tur vi fik på Samsø.
    Så er jeg jo spændt på fortsættelsen!
    Dejlige billeder du har taget - man kan tydeligt se, at du er en dygtig fotograf!
    Det er sjovt at se, de forskellige vinkler og hvad vi hver især vægter!
    Vi ændrede vores færgetid og tog hjem kl. 15:30, synes vi var
    trætte og havde fået en på opleveren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente - hi-hi - du har endda husket min mands kaldenavn :) Tak for roserne med billederne - jeg elsker jo at fotografere og øver mig meget.

      Vi futtede rundt på Samsø lige indtil kl. 14.30 - så var vi faktisk trætte og checkede ind ved færgen til en lille "morfar" før afgang. Kan godt forstå at I ændrede tiden, jeg kunne nok heller ikke have holdt den gående til kl. 20.

      Tusind tak for dejligt samvær :)

      Slet
  6. Hej Ulla.
    Tak for sidst, det var super hyggeligt at hilse på dig og gemalen,
    vi ses lige om lidt igen i Kolding.
    Nyd den varme uge.
    Kh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone, ja hvor var det altså hyggeligt. Vi ses da i Kolding :)
      .... med sommerbrune ben, at dømme efter vejret i denne uge.

      Kh Ulla

      Slet
  7. Hej Ulla
    Selv tak og tak for den fine omtale og de fine billeder fra min have.
    Geranien med de blå blomster er iflg. Marlene Staudefeen Geranium malviflorum, den visner ned efter blomstring ligesom en anemone :o)
    Hvordan gik det egentlig med at forstå det samske sprog hos Asta?
    Jeg er spændt på at høre og se, hvad I så i går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan kun få den allerbedste reklame, det er klart :) Tak for navnet på geranien, det vil jeg lige notere.

      Asta var en sød dame som var meget let at forstå, så måske talte hun slet ikke samsk til os?

      Vi så EN MASSE. Det vender jeg tilbage med.

      Slet
  8. Tak for dejlige billeder fra den skønne Høneballehave. Man kan tydeligt se hvor meget I alle nød det derovre :-)
    Det er godt nok det flotteste 'Toilet-bed' jeg nogensinde har set :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, hvor var det synd at du ikke kunne være med, men jeg er sikker på at sølvbryllupsfesten også var dejlig og at du ville have været svær at undvære der. Vi ses en anden gang :)

      Slet
  9. Hej Ulla. Selv tusind tak for et rigtig godt og hyggeligt selskab. Ja, vi snakkede som en hønsegård på vej til Samsø. Det var rigtig hyggeligt. Det er nogle flotte billeder du har taget af Høneballehaven og det er sjovt at se, hvad vi hver især har taget billeder af. Dine billeder er rigtig gode. Hils Malcolm. Jeg synes, han var modig at han turde tage med med så mange kvinder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte, ja dagen(e) på Samsø kan vi leve længe på, det rumsterer stadig meget i mit hoved og jeg går rundt og smiler over det hele. Malcolm havde også en dejlig dag og syntes vist at det var OK at blive en del af bloglivet.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.