Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 5. juni 2012

Blogtræf i Geografisk Have Kolding

En dejlig Grundlovsdag i Geografisk Have i Kolding er gået. En dag med mange indtryk og mange nye ansigter - hvor har det været hyggeligt.

Fru Friis, Susanne og jeg mødtes ved indgangen med alt vores udstyr og så stod vi ellers i kø, mens vi drak lidt kaffe. Allerede her hilste vi på et par andre havebloggere.


Køen strakte sig så langt øjet rakte, men vi stod heldigvis næsten først og alle tog ventetiden med ophøjet ro.


Her venter fru Friis' kage...


Vi fik rejst pavillonen og "anrettet" - tusind tak til Anne Gine og hendes mand for hjælpen.




Fru Friis bød velkommen... og kom med et godt forslag.



Så gik snakken på kryds og tværs og mange fik hilst på hinanden. Hvor var det dejligt at få sat ansigter på jer :)  Der var også gensyn med flere fra blogtræffet på Samsø.







Der var masser af boder med utallige fristelser.



Fine opstillinger...




Hvor godtfolk er...


Hvilken skal jeg dog vælge...


























Der var også smukt i selve Geografisk have - et par billeder af det:




Godt trætte nåede vi hjem ved 18-tiden og her er hvad vi har fået med hjem:


Forrest en lille iris-gave fra Lisbeth - tusind tak :)

Bagved:

Hvide solhatte "White Swan"
Hvid anemone   (...)
Hvid Rodohypoxis Bjergviol
Sølvlys
3 stk. hosta, den ene med navnet "Blue Mouse Ears"  (:)
3 stk. alunrod
2 stk. bronzeblad - den ene en "Chocolate Wing"
Trollius "Alabaster"

********************************

Nu er det hele plantet og vandet.

Tusind tak for en hyggelig dag allesammen :)

32 kommentarer:

  1. Tak og i lige måde, ja det var en hyggelig dag:)

    SvarSlet
  2. Hold da op! Har du også nået at plante, men jeg ved jo at du er effektiv ;o)
    Også tak til dig for en rigtig dejlig dag og et godt samarbejde. Knus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for initiativet :) ja, der er plantet, i morgen er en fuldt besat dag allerede.

      knuzzz

      Slet
  3. Gode billeder.
    Hvor ser det spændende ud.
    Ser ud til at i har hygget jer.
    Tillykke med dine ny planter.
    Altid rart at få nyt i haven.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - du skulle nu ha' været med, det var rigtigt hyggeligt.

      Slet
  4. Tak for en hyggelig dag. Det var sjovt at få sat ansigt på folket fra blogverdenen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert - dejligt også at møde dig:)

      Slet
  5. Det var rigtig hyggeligt at hilse på dig, og tak for et godt arrangement :-)

    Fine planter du har fået fat i, og skønne billeder fra nogle af boderne. Sjovt at flere af de ting du har taget billeder af, også var ting der fangede mine øjne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde :) Ja, jeg bemærkede også at du har billeder, der ligner mine - vi har øje for det skønne, synes du ikke ?

      Slet
    2. Selvfølgelig har vi det ;-)

      Slet
  6. Hov hov det er forbudt at fotografere mig uden jeg ved det :o) Jeg havde ikke set dig, da jeg stod og snakkede med Margrethe.
    Og så var det dig, der købte Sølvlys ved Staudestedet, der var udsolgt, da vi endelig fandt hendes bod. Heldigvis har jeg selv sølvlys :o)
    Det var hyggeligt at mødes, men jeg havde nok lidt for travlt med at handle. Når man ved færgen ikke venter, så har man altid lidt mere travlt.
    Godt du/I fik taget en masse billeder til dem, som desværre ikke kunne være med.
    Tak for i dag og for god kage :o) Jeg har ikke fået plantet endnu, der er jo meget.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. næ-næ - vi skal ikke altid have de opstillede billeder...

      ja, sølvlys-planten røg lige ned i min kurv, den var da lidt pebret, men jeg har jo læst om den hos jer andre, så da jeg så den, måtte jeg eje den.

      Jeg synes nok at du gik i fast rutefart mellem blogdepotet og boderne... men sådan er det nok med en ø-bo med kæmpestor have og penge i pungen. (hi-hi). Godt at se dig igen, næste gang må vi få mere til til at snakke.

      knus

      Slet
    2. Nej det er rigtig, det er værre med det billede fru Friis har taget, hvor jeg står og propper kage i hovedet :o)
      Den sølvlys du købte var så ikke ved Staudestedet, for da var den ikke særlig dyr.
      Ja med alt det jeg har købt, så måtte jeg jo have travlt med at gå frem og tilbage.
      Har lige set, at du har taget et billede af det store kejsertræ i haven, jeg opdagede det lige inden jeg susede ud af haven, så jeg nåede da at se det.
      Undskyld jeg ikke fik sagt farvel, men du ved, der er jo det med færger, de venter ikke.
      Knus

      Slet
    3. Vi ses da bare en anden gang og gerne hos mig, hvis du skulle forvilde dig på disse kanter. Ja, der var mange smukke træer i haven, som man nok skulle have set lidt nærmere på, men vi var altså trætte til sidst.

      Knus

      Slet
  7. Dejlig høst! Både minder og planter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt - kan leve på det længe:)

      Slet
  8. Hej Søde Ulla.

    1000 tak for en dejlig dag. Tak til dig og din søde 'havemand' som også var totalt opsat på at gøre dagen til en oplevelse for os bloggere. Håber vi er enige om at gøre arrangementet til en tradition :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var en hyggelig dag, som jeg gerne stiller op til igen.

      Slet
  9. Hej Ulla
    Hyggeligt igen at mødes med jer... Håber dæleme også det bliver en tradtion.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, men vi fik jo ikke snakket så meget denne gang.

      Slet
  10. Skøn dag med mange gode samtaler på kryds og på tværs. Dejlige billeder fra udstillingen også! Tak for det søde Ulla, når jeg nu ikke selv kan være med.
    Grundlovsdag er altid besat til anden side - men kan jo ikke det hele.
    (selvom jeg gerne ville have været med).

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ville have hygget dig, Bente - ærgerligt, men man har jo også andre ting at rende til. Håber du nød din dag også.

      Slet
  11. Hej Ulla. Hvor er det dejligt at læse, at jeres anstrengelser var en succes. Det ser ud til, at I har fået snakket og oplevet meget sammen i går. Det ærgrer mig, at jeg ikke kunne komme med, men jeg skulle på arbejde. Men er glad for at du/I deler det med os allesammen her på bloggene.
    Sikke mange dejlige planter, I fik med hjem. Det ser spændende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for mine nye planter og også for at det vist var en succes. Sjovt var det i hvert fald. Du må se om du kan være med næste år.

      Slet
  12. Nøøøj altså hvor har I haft en dejlig dag. Jeg var med i tankerne... Fine køb, du har gjort dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. .... det mærkede vi, Anette - og savnede dig :)Men du har ligesom vigtigere ting for øjeblikket at tænke på.

      Slet
  13. Det var et godt Blogtræf i der fik lavet så jeg siger TAK. Det var en mega god at oplevelse at møde alle jer søde havetosser IRL.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hyggeligt at møde dig, Margrethe - nu kender man ansigtet bag bloggen, og det er godt :)

      Slet
  14. Kære Ulla
    Tak for igår og tak for arrangementet det var super hyggeligt at møde jer allesammen. Det var også en pæn høst du fik med dig hjem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth - selvtak - det var meget flot at I tog turen helt fra Sjælland, selvom I jo efterhånden er en fast lille flok. Håber I og planterne kom godt hjem.

      Slet
  15. Tak for et dejligt arrangement - det var så hyggeligt at møde dig og se dig, så har man lidt mere styr på hvem der er bag skærmen.

    Skønne billeder du har taget, dog undtaget et.... hrmf jeg ligner jo jeg ved ikke hvad.. nå munden stod vidst heller ikke stille... ;)

    SvarSlet
  16. ... Undskyld billedkvaliteten - hi-hi - jeg undlod dog at sætte navne på :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.