Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 30. juni 2013

Blogtræf på Samsø - Del 2



En forrygende hyggelig dag hos Lisbeth i Høneballehaven på Samsø i går.

Hvor var det dejligt at se haven og møde alle I andre havebloggere :)


Jeg tog en del billeder, og har som sædvanligt svært ved at begrænse mig, så her er de i rå mængder:


Det berømte nordbed, som vi også beundrede sidste år

Skønne alunrod alle vegne
Rød havemælde




Husløg - meget dekorative










Gåseurt (?) - Er helt vild med denne plante

Riddersporer


Russisk mandstro - Vi var alle totalt begejstrede for denne og jeg vil tro at alle fotograferede smuksakken :)

Russisk mandstro sammen med en mørkløvet geranie - perfekt match

Her er geranien tæt på


Hosta blomst - Gåseurt - Ny tilvækst på rhododendron


Rosafarvet blærespirea - endnu et nyt navn til ønskelisten





Plantebytte


Uhm... jordbærlagkage i solskin - ih, hvor vi nød begge dele



Ih hvor vi plyndrede - tak for planterne, vi fik med hjem.




Gitte - Jette - Lisbeth

Havefolk i skoven

Lyserød blærespirea - Torskemund Linaria - smukke tilvækster på rhododendron
.... til sidst de smukke roser:
































Sådan et blogtræf kan man leve længe på :)

21 kommentarer:

  1. Skønt at være med på en kigger, og dejligt at du har taget så mange skønne billeder, når jeg nu ikke kunne komme med!
    Så jo flere billeder jo bedre....ihvertfald for mig! I hvor har I hygget og vejret ser jo også dejligt ud....det havde vi IKKE på sjællandssiden. Så det er jo rart at vejret også holdt, når I nu skulle nyde Høneballehaven.
    Jeg må lige lidt videre og se del I.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ærgerligt at du ikke kunne komme, jeg mindedes ellers sidste år da vi spiste både aftensmad og morgenmad sammen :) Vejret var godt om eftermiddagen, men bestemt ikke om formiddagen, hvor paraplyerne måtte op hele tiden.

      Slet
  2. Solen må da skinne, når vi får havenisser på besøg. Du plejer ellers nok at kunne begrænse dig, men ikke i dag :) Sikken en masse fine billeder, du/I har taget i min have. Tak for det :)
    Gåsefod er noteret, at jeg glemte at give jer, så er der lidt at tage med i september. Jeg glæder mig allerede til det og til næste år.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg så lige at Gitte skrev at hendes camera var kommet på overarbejde, det tror jeg også at mit var.

      Slet
  3. Herlige billeder, jeg siger også tak fordi jeg kunne kigge med over skulderen... ;o) Kan tydeligt se at I har hygget jer.
    Dette indlæg hed del 2, nu må jeg hellere kigge efter del 1 også... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi hyggede rigtigt meget, men savnede nu dig :)

      Slet
  4. Hvor er det bare smukt hos Lisbeth i Høneballehaven.
    Tak for de smukke billeder. Det er en meget fin have og forstår godt at du glæder dig over at have besøgt den her i juni.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbets have er helt speciel og man kan faktisk gå rundt i flere timer og blive ved med at finde noget spændende at kigge på.

      Slet
  5. Hej Ulla.Sikke da en række smukke billeder du har taget.....men der var jo også motiver nok i Lisbeths have.
    Også tusind tak for køreturen og morgenkaffen med rundstykker til.Det må vi gøre til en tradition.Det var superhyggeligt.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. uha, ja - og når man er glad for at fotografere, så er det svært at begrænse sig. Selvtak - det var meget hyggeligt. Vi har vist en tradition, os fire:)

      Slet
  6. det var en kanon supergo' dag på Samsø :) - tak for sidst...

    SvarSlet
  7. Tak for sidst, og tak for en hyggelig køretur og kaffe med rundstykker. Det er nu også et fint billede af Lisbeth, Jette og og mig :-)
    Jeg har lige fået tømt kameraet for maaaange billeder, og vil også lave et indlæg i morgen. Har plantet en masse dejligt ud fra igår.
    Håber vi kan gøre det igen næste år, det er bare så hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de tre søde piger ser helt godt ud på billedet :)

      Jeg nød også samværet med jer, vi har vist fået os en tradition.

      Slet
  8. Jeg kan se I havde en dejlig tur! Skønne billeder du viser derfra.
    Den plante du kalder Gåseurt, er da rigtig fin ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den lysegule farve er bare så flot, og den passede så godt ind i bedet hos Lisbeth.

      Slet
  9. Hvor var det en dejlig masse billeder :)tak fordi du delte.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at du nød dem - måske kan du komme med næste år?

      Slet
  10. Hej Ulla. Sikke mange gode billeder fra Høneballehaven. Det er herligt at man kan kigge med på sidelinjen, når jeg nu ikke kunne være med! Det lader til at have været en rigtig god dag med nogenlunde godt vejr. Det er utroligt, at Lisbeth kan grave alle de planter op og jeg er sikker på, at man ikke kan se det bagefter, at der mangler noget! Det er jo en hel god tradition nu med blogtræf på Samsø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth og Bent er meget gavmilde med at give os plantebidder med hjem, nogle steder er jeg nu ret sikker på at man godt kunne se det bagefter... Nu har du jo selv været i Høneballehaven for nylig, så du kan sikkert sagtens genkende bedene. Mon ikke vi ses i en eller anden sammenhæng.

      Slet
  11. Hej Ulla.
    Tak for sidst. Det var hyggeligt at hilse på dig og Malcolm hos Lisbeth, og sikken en hyggelig dag, det blev. Skønt at tale med andre haveinteresserede.
    Det er vel nok nogle flotte fotos, du har taget. Dejligt at kunne sidde her og savle over herlighederne endnu en gang :o)
    Jeg troede, at jeg allerede var tilmeldt din blog som fast læser, men nej. Det er der nu rådet bod på.
    Knus fra Christel

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.