Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 26. maj 2012

Nova Zembla

Nova Zembla er navnet på en helt fortryllende rhododendron. Vores eksemplar er ca. 12 år gammel og i år har den utroligt mange blomsterknopper. I denne dejlige sommervarme går det stærkt med at åbne for blomsterpragten.

De første billeder er taget for 2 dage siden og de nederste er taget i aftes.

Jeg laver motivet stå...















Aftenstemning på terrassen:

Nu venter en skøn dag i haven efter en lang, travl arbejdsuge.

******************    UPDATE SØNDAG 27.05: **************************

Et lille morgenbillede af Nova Zembla, som jo har fået endnu flere blomster:

16 kommentarer:

  1. godmorgen Ulla.en skøn morgen,og dejlige billeder.
    Det gælder bare om at nyde det dejlige vejr,nu da alle har fri.God Pinse til dig og din mand Knus jette

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot! Den minder en del om den ene af mine. Den stod her, da jeg flyttede ind, så jeg aner ikke, hvad det er for en - og finder sikkert heller ikke ud af det, men man nyder dem jo heldigvis ikke mindre af den grund :-)
    Og tak for alle dine dejlig billeder fra Samsø - hvor var det skønt endelig at møde dig IRL. Håber ikke, det bliver sidste gang :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nød billederne fra Samsø. Jeg håber vi ses igen en anden god gang, eller rettere - det er jeg sikker på :)

      knus

      Slet
  3. Det går rigtig stærkt med at det springer ud. Du må vel også efter det med vandkanden i forhold til dine nyplantede rodo'er? Her har jeg ihvertfald gang i vandslangen hver dag.
    Nova Zembla er skøn og jeg tænker, at den ligner min, som også lige er sprunget ud, men som jeg desværre ikke har navet på. Måske det er en Nova Zembla.
    Det er så skønt med mulighed for hele tre dage i haven med dejligt vejr - det vil vi 'havetosser' nyde. God pinse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ... næsten alt for stærkt, ja og der skal godt nok vandes hos de nye planter.

      Slet
  4. En skøn rhodo. Håber du må få en dejlig varm pinse, med masser af havearbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte - ja den første dag er i hvert fald gået med en masse arbejde i haven :)

      Slet
  5. Og dine billeder taler smukt for sig selv:) Jeg er enig i at Nova Zembla her helt fortryllende. Faktisk synes jeg at min er væsentlig mørkere i knopperne i år end den plejer at være - har du bemærket det i din?

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentlig tror jeg du har ret i at den er lidt mørkere. Den har også 3 gange så mange blomsterknopper i år, men de blomstrer jo ikke lige meget fra år til år.

      Slet
  6. Hej Ulla. Åh sikke en fantastisk blomst. Det går hurtigt her i varmen, alting skyder op på livet løs. Hvor ser jeres terrasse drømmeagtig dejlig ud. Dér må være rart at være med udsigt til så mange planter. Rigtig god pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har bestemt en dejlig terrasse og det er jo en ren nydelse i disse skønne sommerdage. Det er med at nyde NU'et.

      Slet
  7. Dejligt det er fint vejr i pinsen. Nova Zembla er skøn, min er også sprunget ud i disse dage. Den står inde i skoven og blomstrer smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah... hvor er vi heldige - der skal bare nydes igennem.

      Slet
  8. Kære Ulla. Åhh hvor er den skøn, kan godt forstå du passer på den og holder af den. Vi har også lidt her i haven, men der er næsten ikke blomster på i år. Sørgeligt syn.

    God Pinse

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - også til dig, Lise Lotte. Jeg har også oplevet forskellig blomstring i mine rhodo'er fra år til år. Her er Nova Zembla helt sublim i år, men min Flava har næsten ingen blomster. Så er det nok omvendt til næste år.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.