Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 26. maj 2013

Besøg hos Tante Grøn


 ... Solen skinnede over Mors i dag, og vi havde en skøn dag i Tante Grøns have, på anden dagen hvor hun holdt åben have.

Fire timer gik hurtigt i godt selskab og i den dejlige have, hvor der lød masser af "næh, ih og åh" som vi kom rundt på stierne mellem alle de skønne bede.

Vi tog billeder...
... drak kaffe...
... sad på bænkene (der var sidderpladser overalt)...
... nød udsigten ud over fjorden fra toppen af haven
... sludrede med Jytte & John og andre blogvenner
... hørte et fint foredrag om syrener ...
Vi nød bare at være kommet til denne fantastiske have, og møde Jytte og John, som vi har læst så meget om i bogen om Tante Grøns Have.

Og bogen kan varmt anbefales!

Her følger en billedkavalkade:

Dette bed var det første, som tiltrak sig min opmærksomhed. "Blandede bolcher" skrev Claus Dalby for lidt siden om bedet.
Ja tak, må jeg godt bede om en stor pose blandede bolcher - Et vidunderligt tulipanbed.


Flere skønne tulipaner
Skønne blomster på æbletræerne oppe i det "vilde" område, hvor Tante Grøn er begyndt på en engelsk Ochard Garden
Fine detaljer overalt, f.eks. Forglemmigej midt på trappen og et "bed med vandkander"
 
Hækken ud mod vejen er af Sargents æbler
.... her ses blomsterne bedre
En af de mange bænke
 
Skønne duer og et fint kastaniehegn nederst
... "halløj"  :)
Oppe i den vilde Orchard Garden




Ja vi tager lige tulipanerne igen. Kunne ikke få nok af dem.
 

Vi hilste også på den ene af kattene
Ole Heide fra Heides Planteskole fortalte om sin interesse for syrener og om syrener i det hele taget.

Smukke malerier af syrener udført af Ole Heides russiske malerven

Buketten trak vi lod om.
 


Den smukke allé
I kan godt se at solen skinnede, ikke?  Det var en skøn sommerdag.

Kære Jytte, i min bog skrev du "tak for besøget" - men det er os, der siger tusind tak for en skøn dag, hvor var det dejligt at møde dig og din søde mand.

Nu er min nye "Beauty of Moscow" plantet, og det lige uden for køkkenvinduet.

24 kommentarer:

  1. Ååååååhhhh bare det var mig, som havde været på besøg i Mors' paradis. Dejlige billeder. Jeg er fuld af beundring over den måde, hvorpå Syrenprinsen og Tante Grøn har lavet have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, beundring... også fra mig. Det var fantastisk.

      Slet
  2. Fantastisk skøn have :-)
    Hyggeligt at hilse på jer :-)

    SvarSlet
  3. Det kan kun blive en skøn og uforglemmelig dag dog Jytte og John :-D
    Det er nogle skønne forårs billeder fra deres haven, bare jeg havde været der!!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu har vi endelig også været der - I har jo haft fornøjelsen sådan helt eksklusivt tidligere ;)

      Slet
  4. Smukke billeder tak for dem, så har jeg da været der lidt, når det nu ikke kunne lade sig gøre i sommer, da vi var der.
    Et fantastisk tulipanbed, det er smukt. Ja og så var I godt nok heldig med vejret, det var den rigtige retning I tog i.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle simpelthen have set tulipanbedet... Ja, solen skinnede og selvom det blæste meget, så var der læ i det meste af haven. Du må med derop en gang, Lisbeth :)

      Slet
  5. Det har været en fantastisk dag - det ser man tydeligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder er jo faktisk bare en støtte til ens egen hukommelse og indre billeder, så det er dejligt når andre også kan se hvor herligt det hele var :)

      Slet
  6. Kære Ulla og Malcolm.

    Hvor er det spændende at se sin egen have gennem andres øjne og fotolinser. I to søde mennesker, har virkelig haft øje for detaljerne:o) Jeg elsker billedet af duen, der næsten poserer for jer. Det er jo lige før den smiler til fotografen:o) Og Gammelmis, Sigurd på 20 år som er både blind og senil er også blevet foreviget:o) Han er en rigtig havekat, der altid finder en plads i solen. Hans store højtidsstund er når havemøblerne bringes ud og han kan få sit gamle legeme lagt på en blød hynde. Så er livet atter værd at leve for Gammelmis.

    Hvor var vi heldige med vejret. Ualmindeligt heldige. Imorges regnede det og det gav grøde. Nu er syrenerne sprunget ud og det samme er de første prydløg i haven og æbletræer på bakken.

    Det var så dejligt at møde jer. Vi havde en pragtfuld weekend og det var herligt at være sammen med ligesindede. Det var faktisk meget rørende at se, hvordan ens havegæster sad og nød solen på en bænk og hvordan de sniffede blomsterdope med næsen nede i pinseliljer og liljekonvaller.

    Efter sådan en dejlig oplevelse får man fornyet energi og motivation, til at gå ud i haven og give den en ekstra skalle. We`ll meet again, don`t know where, don`t know when....:o):o) :o)

    Hvor var det godt, at du fik en skønhed fra Moskva med hjem, Ulla. Den kan man ikke leve foruden. Jeg har forelsket mig i en sart sart babylyseblå syren, som nok snart bliver indført på matriklen.

    Hav en dejlig dag og endnu engang tak for besøget.

    Knus og kærlige tanker fra Prinsen og jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn, tak for dine enormt søde kommentarer - vi lever meget højt på besøget i din have og vil gøre det i lang tid. Min skønne syren vil for evigt minde mig om en dejlig dag i jeres haveparadis og jeg er bare glad for at have mødt jer og for at du synes om min lille historie. Hvor er det ærgerligt at du ikke har din egen blog, så kunne jeg jo følge med i den babylyseblå syren, som du nok snart får plantet. Nå, men i stedet tror jeg at jeg måske må vende tilbage senere på sommeren :)

      PS. Malcolm har rettet forespørgsel til sin "engelske forbindelse".

      Kh Ulla

      Slet
    2. Søde Ulla,

      jeg er meget meget glad for at høre, at I havde en dejlig dag her i Flade Bakker:o) :o)Haven har allerede forandret sig en hel del siden I var her. Nu er det akelejerne, prydløgene og syrenerne, der stjæler opmærksomheden. Jeg nåede ikke at få mine sorte havefingrer i den babylyseblå syren. En vis Hr Paw bortførte den til Sverige, men der kommer snart flere på lager. Så er det med at være vaks ved havelågen.

      Åh, hvor er det sødt af Malcolm, at han udforsker sagen og har følere ude hos the English connection. For he`s a jolly good fellow...for he`s a jolly good fellow....for he´s a jolly good fellow and so say all of us:o) :o) :o) Rule Britannia, Britannia rule the world...Britons never never shall be slaves...Land of hope and glory...mother of the free...:o) :o)Mit anglofile hjerte håber, at der er bid:o) Blåt bid!:o)

      Knus og de kærligste hilsner og tanker

      Slet
    3. Det gør jeg sørme også, vi er nok nødt til at dele... hvis det lykkes.

      Slet
  7. Hej Ulla og Malcolm.Sikke da en vidunderlig weekend i har haft.Først en dejlig tur til Silkeborg og så en skøn søndag på Mors.I må da være helt opfyldte af de dejlige haver.....og sikkert også inspireret af alle de dejlige ting i har set.......heldige jer.
    Rigtig god aften til jer knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, at vi fik én på "have-opleveren", det var en SKØN weekend, som jeg kan leve længe på.

      Slet
  8. Ihhh... hvor er det bare et dejligt gensyn. Det er skønne billeder - og sjovt som vi har set nogle forskellige motiver i haven. Men sådan er den have vist - eventyrligt og spændende. Vi glæder os til at komme tilbage i juni måned... for der er helt sikkert 1000 ting som vi ikke har set endnu.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare sjovt at se forskellige historier om den samme have. Jeg er ikke i tvivl om at alle har nydt besøget på Mors.

      Slet
  9. Hej Ulla.
    Hvor har i taget nogle skønne billeder fra Tante Grøn`s drømmedejlige have. Skønt at hilse på jer.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var super hyggeligt at møde dig igen og vi fik jo tid til at sidde og sludre der i solen. Vi ses i Kolding :)

      Slet
  10. Suuuk... Suukkk... og mere suuukkk.... som taget ud af en bog!! Den have kan da umuligt eksisterer i virkeligheden!! ;o)

    SvarSlet
  11. Jeg fik aldrig kommenteret her, men det er jeg bare nødt til for sikke et fantastisk arrangement Tante Grøn og Syrenprinsen havde stablet på benene til jer der kom på besøg. Deres have er i sig selv en meget stor oplevelse og dertil fik I så guf med guf på i form af foredrag m.m. det lyder som en dejlig dag:)
    Beauty of Moscow er en fantastisk beauty og du har jo også set hvor dejlig den er inden fuldt udspring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn dag, som vi stadig lever højt på. Siden den dag, har jeg jo læst om Beauty of Moscow mange forskellige steder, så jeg er bare glad for mit eksemplar.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.