Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 6. juni 2017

Blogtræf i Kolding


Tak for i går til jer allesammen - det var helt rørende at se hvor mange der dukkede op til blogtræffet og hvordan vi alle havde nogle hyggelige timer sammen i Geografisk Have i Kolding.

Det var 6. gang at Fru Friis og jeg fik manøvreret blogpavillonen på plads - virkeligt godt hjulpet af Mr. M og Tim, som faktisk må betegnes som en fast del af opstillerholdet nu ...   (det er man, Tim, når man har været med mere end 2 gange til at opstille ;))

Linda har en hel billedserie af processen, så den kan du da lige se her, hvis du har lyst.

Der er mange af I andre der har lavet indlæg fra dagen allerede med navne på dem I har fotograferet, så det vil jeg undlade.

Hyggeligt var det... og planter fik man med hjem... og jeg var ikke den eneste der bedyrede at der ikke skulle noget særligt med hjem, men som alligevel slæbte et større parti planter mod udgangen da arrangementet lakkede mod enden.

Her er de billeder jeg har valgt at vise:




Jeg tror at alle lagde mærke til den meget flotte kornus causa, der var til salg. Uh... jeg gad godt eje den :)
Jeg nøjedes med de fine etage primula "Millers Crimson".

Jeg stod lidt og iagttog planteauktionen, det var da underholdende.

Var I egentlig rundt og se lidt af den smukke have?  Ellers et par billeder af det her.




















Tak til dig, fru Friis, 
for godt makkerskab og traktement.


28 kommentarer:

  1. Hej Ulla

    En flot tradition du og fru Friis sådan holder ved lige - alletiders!

    Selve markedet ser egentlig også godt ud, med mange private:)

    Ha en dejlig regnvejrsaften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du skulle prøve at komme Karsten! Det er ren win-win... ;o)

      Slet
    2. Enig og du kan garanteret køre med Linda fra Slagelse :)

      Slet
  2. Tak for sidst :) :) - megahyggeligt som sædvanligt :) :) - Og jeg kan godt leve med at være en "del" af opstiller holdet :) (griner)....

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak - jamen, så siger vi det :)

      Slet
  3. Godaften Ulla.Skønne billeder fra Kolding.Hvor ville jeg bare gerne have været med.Men de dumme ben ville det ikke.
    Og det ser da ud til at i havde en rigtig dejlig dag.Håber Gitte og Linda hilste fra mig.Brugte dagen til at luge min nordhave på min lille skammel.
    Det viser sig at jeg skal have 2 nye knæ.Det er lidt øv nu hvor jeg skal have solgt mit hus og finde en lejlighed.Men min læge synes jeg skal vente med de nye knæ til det er overstået.Så jeg klør stadig på i hus og have.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi savnede dig ! Det var en hyggelig dag som sædvanligt og vi fik dine hilsner, selvfølgelig. To nye knæ, det var ellers en ordentlig omgang, det gør mig ondt for dig.
      Knus

      Slet
  4. Tusind tak for en dejlig dag til dig og Mr. M. Det klappede jo som det skulle! Hvor har du nået at tage nogle skønne billeder. Billedet af Anne Marie & husbond, må du simpelthen sende til dem, det er skønt! :o)
    PS Digitalis er plantet og jeg glæder mig allerede til næste juni. Kunsten er nu at jeg IKKE må flytte på dem, så der kommer kuk i farverækken... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle gange er jeg heldig at få nogle gode "shots" :)
      Jeg kan da prøve at huske dig på med de digitalis - ha-ha :)

      Slet
  5. Tak for sidst det var hyggeligt at mødes endnu en gang. Sikken et sødt billede du har taget af Per og Anne Marie :) Jeg ser på dit billede, at jeg har betalt fuld pris, jeg vidste ikke, at der var pensionistpris, så har jeg støttet haven, det er da godt nok :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. det er fordi du ser så ung ud, ellers havde de spurgt dig ved indgangen hi hi

      Slet
    2. Tja... Men selv tak - du fik jo alligevel råd til at købe planter, men du må huske det til næste år.

      Slet
  6. Tak for sidst. Det var som altid hyggeligt at mødes og snakke. Dine småkager var også bare så lækre uhm... Det er bare blevet en hyggelig tradition at mødes her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en dejlig tradition - den er så fasttømret at jeg er sikker på at man vil mødes selv hvis der ikke stod en pavillon.

      Slet
  7. Tak for en skøn dag og nogle fantastiske billeder :o) jeg ved ikke lige om det er frøen eller mig der er mest bredmundet :o)
    Jeg syntes også Karsten skal komme med, han vil elske at "nørde" i de forskellige boder :o))
    Kommer i over til Lisbeth til Rosentræf ?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak, jeg synes det er flot at I kører helt fra Sjælland - men bare man kan samle nogle (mænd) og kvinder i en bil, så er det jo hyggeligt og til at betale sig fra.
      Vi kommer desværre ikke over til Lisbeth til rosentræf, det passer ikke ind i kalenderen, men vi kommer ned til Romantik-Malene den 2. juli.
      Ses vi så der?
      Knus

      Slet
  8. Tak fordi i bare gør det igen og igen, det er simpelthen det der gør Geodagen endnu bedre, man er jo helt høj bagefter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre :) Hvor så du godt ud !

      Slet
  9. Tak for sidst! Skønne billeder, du har taget! Tak for småkager og en hyggelig snak:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtigt hyggeligt at snakke med dig, og tak for planterne :)

      Slet
  10. Tak for en fantastisk dag.
    Det er så skønt, at i gang på gang vil stå for det praktiske, så vi blot kan ankomme og nyde det gode selskab. Tak for jer.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak - det er jo fremmødet der gør det til noget særligt :)

      Slet
  11. Jeg var så glad for at have været med, det var en rigtig rigtig god dag.... og kagerne gjorde det ikke ringere hi hi 😆😆 Der var godt gang i kornus'serne, men de ER også fine, godt jeg ikke har plads, Linda havde fået et bommesi-slag hvis jeg havde insisteret på at få sådan en med hjem 😆😆 . Godt billede af Linda og frøen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har desværre heller ikke plads til en kornus - medmindre jeg foreslår Mr. M at nedlægge den ene dam... det går nok ikke :)
      Dejligt endelig at få hilst på dig, og tusind tak for de mange perlehyacinter, dem skal jeg vise dig til næste forår :)

      Slet
  12. Hej Ulla. Hvor var det godt at læse og se, at det var en succes (endnu engang). Der er mange glade og smilende bloggere tilstede. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at deltage. Jeg er som regel på arbejde eller også er det for umuligt at komme derned uden bil!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ville have hygget dig. Mon ikke nogle af jer fra Nordjylland kunne gå sammen om at køre derned næste år, hvis altså ikke du er arbejdsramt ?

      Slet
  13. Hej Ulla.
    Ja, jeg er nok ikke den hurtigste haveblogger in the west, men bedre sent end aldrig, som man siger! Tusind tak for sidst og tak fordi I vil stå for blogtræf. Det er fedt I har overskuddet til, at stå for det.
    Til næste år, kan I bare sige til, så vil jeg gerne bage en kage eller noget, hvis det kan være en hjælp. Hvad ville det være at blogge, hvis der ikke engang imellem var mulighed for også at mødes? Jeg sætter utroligt stor pris på det i hvert fald. Næste blogtræf er jo allerede lige om lidt, i hvert fald for mit vedkommende. Onsdag på CPH.... Blomsterhatten og jeg tager på tur på Sjælland i 4 dage i den forbindelse. Blandt andet forbi Linda i Slagelse:-)
    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.