Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 4. august 2013

Der er nu så kønt i Bogense

.... og vi havde en skøn dag i Bogense i går til alletiders rosenfestival.

Først gik vi en lille tur rundt og fandt også ud af hvor vi skulle se Claus Dalby døbe sin egen rose, den smukke hvide rose, som allerede pryder vores have i det hvide bed.

Der var sort af mennesker, da vi indfandt os ved Mannecken Pis og jeg fortrød at vi ikke var kommet lidt før. Men på forunderlig vis kom jeg til at stå i anden række og kunne lige skyde et par billeder af seancen.

Det var først her, at det gik op for mig at Prinsesse Benedikte også skulle være til stede... og se, om ikke jeg stod lige i skudlinjen til det hele. Hvor heldig er man så - når nu man alligevel er kørt turen helt til Bogense :)

Tillykke, Claus - det var en fin lille dåbsseance med gode taler og det var hyggeligt at være med.

 


Claus Dalby rosen var bundet i en meget smuk buket sammen med bl.a. brudeslør og Fontæne-græs (?)

Overalt i byen var der rosendekorationer i alle mulige kreationer. Årets tema var "Alt godt fra havet", hvilket afspejlede sig i mange af dekorationerne. Man kunne stemme på hvilken man syntes var den bedste.

Der var utallige boder og butikkerne havde trukket varerne ud på gågaden. Alle butiksindgange havde store krukker med roser stående.

Vejret var perfekt til dagen, ingen regn, let overskyet indtil ved 15-tiden hvor solen så bragede igennem.

Her er utallige billeder, jeg har samlet nogle af dem i collage, for ellers bliver vi jo aldrig færdige.

Tag med til rosenfestival her:






























Foran rådhuset var der også smukt pyntet op, med roser på mange måder, bla. opsat i kongekroner.

Byens tre rosenprinsesser, som havde gået rundt i byen hele dagen, sluttede også seancen her.

Inde på rådhuset var der borddækningskonkurrence fra egnens forskellige restauranter og cafeer - meget kreative og forskellige løsninger.


Kongekronen til venstre var lavet af Willestrup-Eden rosen


























Mætte af indtryk sluttede vi af ved havnen med en is.

 


... "og købte I så slet ikke noget"... tænker I måske?

Jo.... ingen rosenfestival uden rose til mig :)

Denne lysegule SMUKSAK af en rose kom med hjem:  Navnet er Stockholm, og det er en Poulsen-rose fra 2009, som dufter himmelsk.  Jeg ved ikke hvad det er med mig og gule roser, men jeg falder for dem gang på gang.



Den ligner måske rosen "Charlotte" en del, men den er jo også en af mine yndlings. 

Efter besøget i Bogense tog vi på familiebesøg i Årup - en dejlig weekend med masser af oplevelser :)


12 kommentarer:

  1. Sikke da en smuk oppyntet by, og du forstår da lige at være på rette sted i rette øjeblik. Billederne er så smukke, så jeg lige har set dem igennem nogle gange. Tak for kigget!

    SvarSlet
  2. Godaften Ulla.Sikke da en dejlig dag i havde i Bogense til Rosenfestival.Og du fik da taget nogle dejlige billeder.Byen havde da pyntet fint op allevegne.Dejligt med lidt udflugter væk fra haven.Og nu har du både billeder med lidt kongelig islet og fine billeder af en stolt C.D.
    Knus Jette........PS. har en lille hilsen til dig i mit nye indlæg

    SvarSlet
  3. Sikke dog en fed dag :-)
    Det er nogle gode stemnings billeder fra dagen du har taget!
    K.Gro

    SvarSlet
  4. Det er dejlige billeder du har taget. Der er mange smukke og sjove indslag. Kan da godt forstå du faldt for den smukke gule rose.

    SvarSlet
  5. Det ser ud til, at du har haft en skøn dag i Bogense, oven i købet stået på det rette sted, ikke dårligt, og du fik fine billeder. Flot rose du har købt.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  6. tak for kikket... vi var derover for et par år siden ;) ;) og jeg også hjem med en Nostralgie rose ;)

    SvarSlet
  7. Tak for fine billeder fra en smuk pyntet by. Jeg har familie dér, og elsker når turen går til Bogense. Når jeg nu ikke kunne, var det godt med gode billeder fra din hånd! Tak Ulla og tillykke med en ny rose👍

    SvarSlet
  8. Perfekt at du kom så tæt på så du kunne se det hele og være "vores udsendte" til dåben. Det må have været en stor dag for Claus.
    Det ser spændende ud med alle dekorationerne og lyder som om I havde en skøn dag:-)
    Smuksakken er ret skøn, jeg kan godt forstå at du faldt for den.

    SvarSlet
  9. Tak for at du tog os med til Bogense, ville gerne have været der, men kunne ikke.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  10. Hej Ulla,
    Det lader til, at I havde en helt fantastisk dag i Bogense, og jeg må sandelig give dig ret - hvor var der fint og så meget smukt at kigge på. Jeg var der søndag, så vi så hverken hele eller halve kongelige, men det gør nu heller ikke så meget. Roserne stod der endnu og vejret var skønt. Jeg har det ligesom dig, gule roser er altid en klar vinder!
    Kærlig hilsen, Mathias

    SvarSlet
  11. Sikke mange fine billeder. De ligner da nogen man ser i et ugeblad ;-)
    Jeg er altså også vild med gule roser. Det er en smuk en du fik med hjem!

    SvarSlet
  12. Kære Ulla - tak for de søde ord, de fine billeder og den flotte omtale. Kh Claus

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.