Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 12. juni 2016

Sol over Mors




Tusind tak til Jytte, Jette og Linda - for at tage imod os havebloggere og for at tage initiativ til havebesøget hos vores allesammens Tante Grøn.

Det var ikke mit første besøg i haven, men jeg har aldrig besøgt Tantens og Syrenprinsens have i juni før - så det trak gevaldigt i mig efter at komme afsted igen.

Det lokkede også at der var så mange havebloggere at møde - en del med gensyn, men også nogle nye at hilse på. Hvor var det dejligt at mødes med jer.

Tusind tak.

Billederne taler for sig selv......   hvis nogen skulle ønske ikke at figurere i dette indlæg, så læg endelig en kommentar, så vil jeg fjerne billedet.










Tante Grøns have er sikkert den mest fotografede have på Mors - her er nogle af fotograferne:

Birgitte (Birgitte på nettet) og Jeanette (Ævle-Bævle)

... og her Linda blandt alle de frodige bede:






Der var de smukkeste pæoner og mange slags i Tantens have. Så fint :)







Kaffepause i det skønne drivhus.

Ny rose på ønskesedlen:  Blue for you - ja, den var virkelig skøn.

Gid jeg boede så idyllisk !



... mon I alle nåede op på toppen af frugthaven og se denne udsigt?






åh... så skønne kasser






Joh... der var sol over Mors i dag - det kan I vist godt se :)

Rigtig god sommer til Jytte og John og tak fordi I lod os komme indenfor.

31 kommentarer:

  1. Åhhhh... så skønne billeder du har taget Ulla! Men hvordan kan det blive anderledes fra så skøn en have. Ærgeligt, ærgeligt, ærgeligt jeg ikke havde mulighed for at deltage. For selv om billederne er skønne, er det nu altid bedre at være der in real life. Tak for kigget over havelågen og masser af haveknus til alle de skønne bloggere og til det skønne værtspar, fra en lille grøn frø.... ;o) ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, vi savnede også dig, det var virkeligt ærgerligt, men forhåbentlig en anden gang - måske Samsø? Lyserøde hilsner 😎

      Slet
  2. Tak fordi du deler de dejlige billeder, hvor ser det ud til at der blev hygget - og sikke et godt vejr I fik.

    SvarSlet
  3. Ser ut att ha varit ett lyckat besök, i en fin trädgård.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  4. Hej Ulla,
    Tak for i dag. Skønne billeder fra en skøn have. Nu er jeg også træt og sidder og glipper med øjnene. Det var nogle kilometer der blev kørt i dag, men så hyggeligt at kunne mødes og snakke. Håber vi bliver nogle stykker når vi skal til Samsø. Jytte er bare så god til at få det hele til at se så hyggeligt ud. Roser og pæoner. Allium og riddersporer. Hun havde bare det hele.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha, ja, jeg var også træt da jeg kom hjem ,og så havde I vist endda længere. Dejligt gensyn med dig og med Tantens have, ja - hun kan det der.

      Slet
  5. Selv tak Ulla, det var en rigtig skøn eftermiddag og hvor var det bare heldigt med vejret på det skønne Mors. Jeg nåede op på bakken og fik tage billeder, den udsigt var så fantastisk.
    Og hele haven var altså bare så eventyrlig.
    Kh fra Linda.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var så dejligt overalt i Tantens have - tusind tak for baldrianen, den overlevede fint turen hjem.

      Slet
  6. Det var vist noget hyggeligere vejr i år end sidste år, da vi var med. Nå men så har jeg set den i solskin også. Jeg har tænkt på, at alle nok rendte rundt med kameraet og tog billeder af haven og af hinanden, hvem mon leverer næste indlæg :)
    Knus og tak for turen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret har faktisk en hel del at sige ved havebesøg og i dag var vejret perfekt. Det håber jeg også at det er den 2. juli når Samsø er destinationen. Der kommer sikkert flere indlæg fra haven i morgen. Knus

      Slet
  7. Hej Ulla!
    Og tusinde tak for sidst, det var dejligt at få sat ansigt og hilst på dig, håber vi ses igen:-) det var en fantastisk dag, og utroligt hyggeligt at hilse på alle. Og sikke et univers Tanten og Prinsen har skabt, en oplevelse der til fulde levede op til forventningerne, endda meget mere:-))) Smukke billeder, jo jo jeg nåede også op på bakken til den fantastiske udsigt:-)
    Kram med ønsket om endnu en skøn dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Anette, i lige måde - det var en virkelig skøn dag og jeg er sikker på at vi ses igen i en eller anden sammenhæng :)

      Slet
  8. Tak for indlægget Ulla. Det hele ser vidunderligt og magisk ud. Udover de dejlige bed kompositioner har Tanten et fabelagtigt talent for at tilføje små indslag rundt omkring, der tilføjer uden at fjerne opmærksomheden fra helheden og stemningen. Jeg har hvert fald aldrig forladt et besøg i denne have uden at blive helt vildt inspireret.

    PS: Der er noget "mærkeligt" med dine blog margener.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inspiration er der i lange baner, man får aldrig nok af den have - tænk hvor heldig Tante Grøn er at hun kan gå rundt i den hver eneste dag:)
      Mine margener ser da OK ud på de PC'ere jeg kigger med fra , måske de er lidt underlige i en IPad - det er nok ikke noget jeg ændrer på.

      Slet
  9. Oj så fin trädgård! Där skulle jag kunna gå i timmar...helt fantastiskt! Kul att vi fick följa med dig dit!
    Ha en glad dag...
    Kram från Titti

    SvarSlet
  10. Dejligt vejr, dejlige omgivelser ,dejligt at ses ...jeg ved nu jeg hvor der finders en Have ....smukt fremstod Haven tak for en virkelig dejlig dag...godt iniativ .
    Kh.Grethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert - dejligt at møde nye og gamle og se den smukke have.

      Slet
  11. Hej Ulla.Vidunderlige billeder du har taget på Mors..........lige undtaget mig med småkager i munden.Men sikken en dejlig dag vi havde deroppe.
    Skønt vejr pragtfuld have og dejligt selskab,så bliver det da ikke bedre.
    Og tak for blomsterne.Knus Jette

    SvarSlet
  12. Dejlige billeder, du har taget - solen stråler ud af dem :-) Tak for godt selskab - det var virkelig en dejlig tur!

    SvarSlet
  13. Søde Ulla.

    Af hjertet tak for dit dejlige blogindlæg og alle dine søde ord. Det var simpelthen så skønt at se dig igen. Også dejligt at møde alle I andre skønne blog- og IG kvinder.

    Sikke dog en flok papparazzier, der render rundt i haven:o) Det er bare et herligt syn. Dejligt, at mærke jeres havepassion, som bare lyste ud af jer. Det er så befriende, at møde nogle, som deler ens haveglæde og som forstår at tage en have helt ind under huden.

    John var totalt fascineret af, at 20 kvinder kan tale mere end 100 mænd:o) Han var vist bare totalt fascineret af jer generelt:o):o):o)

    Dagen med jer i går vil jeg gemme i mit hjerte, som et dyrebart minde. Et minde om hjertevarme og grøn passion.

    Er så taknemlig over, at I tilsyneladende alle har nydt jeres bloggertræf her i Flade.

    Hils Mysterious Mr M with a beard.

    Knus, kærlige hilsner og varme tanker fra os begge

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Jytte, det var rigtigt dejligt at se jer igen og haven så fortryllende ud. Ingen kan være i tvivl om jeres store indsats i haven og også den kæmpe glæde og betydning den har for jer. Endnu en gang tak og stort knus herfra os begge :)

      Slet
  14. Skønne billeder du har taget i haven. De viser haven fra dens smukkeste side... og ja, jeg var helt oppe på toppen og nyde udsigten. Det må være en fantastisk sted at nyde sin morgen kaffe.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - motiverne stod ligesom i kø... :)

      Slet
  15. Kære Ulla, Skønne billeder fra jeres dejlige dag :-)

    SvarSlet
  16. Hej Ulla. Mange tak for sidst. Jeg var rigtig glad for at mødes med dig igen. Jo, der var solskinsvejr på alle måder og hvor var det en smuk og spændende have. Det er nogle rigtigt gode billeder, du har taget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt at se dig igen og vi nød vist alle de gode timer i haven.

      Slet
  17. Hej Ulla.
    Skønne billeder du har taget i Tante Grøn og Syrenprinsens vidunderlige grøftekants have. Det var en af de haveoplevelser, der figurerer højest på min liste over haveoplevelser. Jeg havde en rigtig skøn dag sammen med dig og de andre havebloggere, og ikke mindst med vores gæstfrie værtspar, Jytte og John. Tak for en dejlig dag til jer alle.
    Knus Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.