Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 3. juni 2013

Besøg i Haven i Hune

Som I hurtigt gættede, så var vi jo på besøg i Haven i Hune i lørdags.

I Anne Justs haveparadis, kan man roligt sige. Vi tog en afstikker fra Fårup Sommerland, og mens vores unge mennesker prøvede forlystelser der efter behov, fik vi et par timers pause her i haven.

Der var en fred og ro som indhyllede os på skønneste vis. Og alligevel var der en helt særlig stemning, for der havde nemlig været bryllup før åbnetid og senere skulle der være bryllupsfest, så der var dækket op i Atelier og flere andre steder, bl.a. et kæmpestort telt ude foran. Sikke et fantastisk sted at have som ramme om sit bryllup :)

Men som havegæster fik vi selvfølgelig lov at være overalt i haven mens den var åben denne dag.

Solen skinnede og det var virkelig den skønneste eftermiddag, man kunne tænke sig.

Jeg tog så mange billeder at vi er nødt til at have dem i collager, for ellers bliver vi aldrig færdige...

Det første haverum, man træder ind i, er Den Gule Have - overdådigt smukt.
Mere fra den gule have


Her følger dog nogle enkelt billeder. Jeg er totalt vild med "Irisbakken" og vandbassinet der snor sig rundt.





Billedet her er fra Nordhaven:





























Alléen her hedder Gran Via og løber fra indgangen ned midt igennem haven til Ønskebrønden for enden.

.... og hele vejen var der lilla Allium og orange liljeformede tulipaner. Et syn, jeg sent vil glemme. De tog vist prisen hjem hos mig.


Nu har jeg været heldig at se haven sidst i maj og sidst i juli (i 2012) - men jeg vil gerne tilbage en gang igen ved en helt anden lejlighed. At gå rundt i denne have og tænke på hvordan Anne Just m.fl. har skabt det hele, at tænke på bøgerne om haven og TV-udsendelserne - det er så forunderlig en verden at træde ind i.

Besøget her kan vi leve længe på.

15 kommentarer:

  1. Hej Ulla.Sikke da en vidunderlig billedserie du viser fra en meget smuk have.Kan godt forstå at det må have været en stor oplevelse.Jeg bliver nødt til at arrangere en tur til det jyske,og besøge nogle af alle de dejlige haver der er nordpå.Glæder mig til at se dig på onsdag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du altså gøre, Jette og holde ind hos mig på vej mod Haven i Hune :)

      Glæder mig sådan til på onsdag.

      Slet
  2. Ja det er et vidunderligt sted..:-)
    Man kan blive ved med at tage billeder der og du har helt ret det er en speciel stemning i haven.
    Jeg har også været der flere gange og må derop igen snart.. bor jo ikke så vældig langt derfra..:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt vidunderligt og sjovt at se på forskellige årstider.

      Slet
  3. Jeg siger bare: "Oh my God" - du (og Anne) tager vejret fra mig........fantastiske billeder i skønt, skønt sommer sol. Kan godt forstå at både du og Malcolm måtte på en lille afstikker væk fra de muntre forlystelser......jeg ved godt hvad jeg ville vælge ;0) Må bare vente tålmodigt på at mine unger bliver lidt ældre så jeg kan gøre dig tricket efter ;0)

    Alt er nu ved at flaske sig og jeg glæder mig til et dejligt gensyn med jer i Kolding på onsdag ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. ... ja, var det ikke bare nærliggende? Nogen gange skal man bare planlægge lidt, så lykkes det. Alderen skal selvfølgelig også passe!

      Glæder mig meget til på onsdag, det bliver dejligt at se dig igen :)

      Slet
  4. Ja det er sådan en skøn have!! - Jeg har lyst til at se den igen :-D
    Jeg må giver dig ret i at allium og orange tulipaner ser skønne ud sammen :-D
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven kan man i hvert fald godt besøge flere gange, det tror jeg også at mange gør. Ja, er den ikke forrygende den kombination med orange og lilla. Jeg var helt fortabt.

      Slet
  5. Dejlige billeder fra en dejlig have. Det er en have man skal se på forskellige tidspunkter for den forandrer sig hele tiden.
    Det ser ud til at I havde en rigtig god tur.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Tak for dejlige billeder fra den skønne have, at vejret var godt gjorde nok ikke turen ringere.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne gang var vejret perfekt, det gør nydelsen endnu større. Ses på onsdag :)

      Slet
  7. Skønne billeder fra Haven i Hune. I har da også været heldige med vejret. Skønne collager!

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget heldige - men det må man godt være en gang imellem :)

      Slet
  8. hej frk. Anemone, skulle da lige kikke ind, sikken dejlige billeder fra Haven i Hune...jeg fristes lidt til at spørge dig om du ikke vil låne et par billeder ud til haven i Hune på fb..syntes de egner sig godt at vise andre haveinteresserede........måske du selv vil lægge dem ind.
    hilsen grethe

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.