Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 31. august 2014

Forberedelser til ferien

VIRTUEL HAVEREJSE



Planlægning af en haverejse omfatter basale ting som

  • Billetter - skal man flyve og leje bil i England eller skal man sejle over og køre i egen bil
  • Rute og hvilke haver skal vi se
  • Overnatning 

Billetter: Vi endte med at flyve fra Billund til London Stansted og lejede bil for hele perioden der. Oprindeligt kalkuleret til at være det billigste bud i forhold til at sejle DFDS fra Esbjerg, men med de forkromede forsikringer, vi endte med at købe, blev prisen vist den samme. Men vi fik da to dage mere ud af det end hvis vi var sejlet derover.

Rute og haver:  Masser af inspiration i Blogland og på nettet. Alene det at surfe rundt på National Trusts hjemmeside giver mange gode forslag.
Måske skal man også overveje om det kan betale sig at købe et (års) medlemsskab af National Trust.

Vi brugte Googlemaps til at lægge ruten. Udgangspunktet var at besøge 2 haver hver dag, dog nogle dage med 3 haver, hvis de ikke lå for langt fra hinanden. På kortet markeres haverne og så kan man nemt danne sig et indtryk af hvor langt der er at køre fra A-B-C-D...osv. Samtidig kan man få et overblik over hvor man skal søge sin overnatning den nat.



Overnatning: Et punkt som vi brugte noget tid på i de mørke januardage. Vi bor som regel på Bed & Breakfast og det er virkelig morsomt at finde hyggelige steder på nettet og få dem booket. For vi booker altid i forvejen. Så er ruten lagt og man skal ikke bruge tid på at lede efter overnatning i sidste minut.



SÅ  - nu er vi klar og turen kan begynde.



Fra næste indlæg kører vi rundt i England på vores virtuelle havetur.

10 kommentarer:

  1. Ja, bæltet er spændt - lad os bare komme afsted....

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur, glæder mig til at se billeder :-)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla
    Spændende at læse om jeres forberedelser. Vi er klar til turen nu :)
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg synes at forberedelse og ikke mindst forventningens glæde er er stor del af en ferie.
    Vi tager afsted næste weekend - til Syd Spanien - i 5 uger :-)
    Og glæder os som små børn.
    Og vi har brugt det sidste halve år på at planlægge detaljer - ture - finde ud af hvad er der at se på det sted osv.
    Huset blev lejet for 1 år siden, så det var ligesom på plads.
    Og spændende at komme til et helt nyt sted, man ikke har været før

    Jeg må følge jeres Englandstur det jeg kan nå, og så læse mere når vi vender hjem igen.
    Mvh Gerd

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du helt ret i, Gerd - at glæde sig til, finde ud af mere, planlægge... drømme. Det er bare en vigtig del af ferien. God tur til Spanien.

      Slet
  5. Hej Ulla.Kan næsten ikke vente på at se alle din billeder fra jeres haverejse.
    At forberede sig til turen er jo en stor del af der hele.....................men glæder sig bar sådan til at komme afsted.
    Kan se at vi ligner hinanden på det punkt.
    God mandag Knus Jette

    SvarSlet
  6. ups - også jeg hopper med på bagsædet.
    Glæder mig til at se de engelske haver gennem dine øjne :-)

    SvarSlet
  7. Pyyha.... Der var jeg nær kommet for sent, men på e-bike kan jeg jo sagtens indhente jer andre. Lige om lidt er jeg også med på bagsædet, så ryk lige lidt ikk'... ! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. NÅ, der var du - jeg kunne heller ikke forstå at du ikke ville med...

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.