Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 4. juli 2012

Honorine de Brabant

Bourbon-rosen Honorine de Brabant klassificeres hos forhandlere som en solitærrose, der bliver busket og bliver 120-150 cm høj. Den remonterer og er fuldt hårdfør samt også skyggetolerant.

Hos os står rosen i skygge fra ved 16-tiden når det er højsommer.

Jeg har vist billeder af den før, men lige nu er den på sit højeste og selv om den er lidt usædvanlig, så er den utrolig smuk. På sit højeste i blomstring, og nok også på sit højeste i vækst. Den er er i hvert fald 150 cm høj...

Alder: 6 år

Honorine de Brabant får hermed mine bedste anbefalinger.





...  og så dufter hun så dejligt :)

Nå, jeg smutter ud i haven igen, det er en skøn sommeraften, som alle sikkert sætter særdeles stor pris på.

23 kommentarer:

  1. Du må eje en helt forrygende og vidunderlig have, Ulla. Jeg ville rigtigt gerne besøge den en dag!!! Ærgerligt, at vi bor så langt fra hinanden!

    Din rose er helt speciel og meget smuk!

    SvarSlet
  2. Knud Petersen fra Rosenposten rådede os til at købe Ferdinand Pichard i stedet, da H de B efter hans mening var lidt sart; men du har åbenbart gode erfaringer med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie, vores erfaringer er faktisk ret gode. Jeg købte også hos Knud Pedersen dengang, men valgte selv på nettet så jeg var ikke i dialog med ham om denne.

      Slet
  3. Hej Ulla.
    Dejlig skønhed du viser.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  4. Åh jeg bliver helt grøn af m........ med alle de skønne roser. Flere har jeg selv haft, men nu har jeg slet ingen tilbage. De blev syge allesammen - suk ca 200 stk. Derfor nyder jeg dejlige rosenbilleder i stedet og mindes de skønne dufte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor ærgerligt for dig - du har godt nok haft mange roser. Mon ikke du kunne prøve lige så stille med et par stykker igen? Fik de stængelsyge eller hvad gik galt?

      Slet
  5. Smuk og lækker rose. Den vil jeg holde øje med. Vil vente med at købe ny rose til september.

    SvarSlet
    Svar
    1. September og oktober er også de bedste plantemåneder - det dur ikke ret godt nu...Så kan du jo gå og glæde dig.

      Slet
  6. Flot rose, ser yndig ud med de striber :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange er det dejligt med en lidt anderledes rose også :)

      Slet
  7. Ja den er smuk, jeg har Rosa Mundi i stedet, de ligner hinanden.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth, ja de ligner vist hinanden lidt. Bliver Rosa Mundi mon ligeså stor?

      Slet
  8. Ja den er jeg altså også vild med! Den er bedårende, med det tofarvede look. Jeg som elsker det brogede, MÅ da have en tofarvet rose! Suuk.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du da, Bente - du kan jo se på rosenposten.dk - de har også andre stribede roser, f.eks. Rosa Mundi, som Lisbeth nævner.

      Slet
  9. Jeg kan slet ikke få nok af roser i denne tid og slyngroser og buskroser kan bare noget helt specielt. Et meget smukt eksemplar du viser. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - jeg kan heller ikke få nok og får lyst til at eje endnu flere. ... deraf min ide om en rosenhæk... for hvor skal jeg gøre af dem. Nå, et luksusproblem...

      Slet
  10. Den er virkelig fin og den ser ud til at trives storartet :O))) Håber du nød den dejlige sommeraften og vi krydser fingre for at vi får en lige så dejlig aften i aften ;O)))

    SvarSlet
  11. Åh, hvor er den bare skøn :)))

    SvarSlet
  12. Hej Ulla.Du må da gå rundt i en evig rus med alle de dejlige dufte fra dine roser.Er spændt på at se rosenhækken når i får den plantet.
    Rigtig god dag Jette

    SvarSlet
  13. SUk.....endnu en fantastisk smuk rose - du har et godt tag på de fantastiske rosenbuske Ulla.....og de belønner dig til fulde for din kærlighed :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  14. Hej Ulla. Aij endnu en smuk rose fra din have. Den ser meget blomsterrig og frodig ud. Forstår godt, at du anbefaler den. Tak for det. Ja, vi må nyde det gode vejr. I dag er det vist slut for denne gang - der kommer regn i eftermiddag!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.