Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 11. oktober 2015

Solskin om bord


En vidunderlig havedag er netop slut.

Vi har været i have(r)n(e) næsten hele dagen og er er godt brugte nu, på den gode måde.

Et vidunderligt solskin berigede havearbejdet en hel del og eftersom der blev efterlyst solskin på mine forrige billeder, har jeg været ude at forevige eksakt samme motiver i solskin i dag, så en af dagene laver jeg en "Copy-Paste" af forrige indlæg.

Men her får I aftensolen på de skønneste solhatte og et par dejlige roser, nemlig Penny Lane og Gertrud Jekyll. Sidstnævnte står med en del blomster, mens Penny Lane lige er sprunget ud igen med en enkelt blomst.








Drivhuset er blevet tømt for tomatplanter og kapilærkasser, men der kan nyde mange havepauser fortsat i glashuset.

Til slut et nærbillede af en efterårsfarvet violfrøstjerne i aftensolen.


Håber I har nydt dagen.

12 kommentarer:

  1. Smukke billeder - ja det er nu dejligt med solskin. Jeg fik for varmt i dag, da jeg arbejdede lige i solen :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan jeg forestille mig, sådan havde jeg det også på et tidspunkt. Det har været en dejlig dag.

      Slet
  2. Hej Ulla
    Smukke solskinsbilleder med helt fantastiske motiver. Det har været en skøn og smuk dag, her blev det desværre overskyet en del af eftermiddagen.
    Det er især på denne årstid og i det tidlige forår, at drivhuset virkeligt viser sit værd. Der skal ikke mange solstråler til, inden temperaturen er skøn i drivhuset ;)

    SvarSlet
  3. Hej Ulla

    Jeg synes altid, at der er noget melankolsk over efteråret, og det der med, at haven også er smuk i forfaldet, har jeg det så som så med. Men når jeg ser dine dejlige billeder, får jeg alligevel smil på læben.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Ja, det har da været en rigtig fin havedag - og den lave sol giver dette dejlige lys. Mon ikke næste weekend bliver ligeså fin?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Jeg har nydt det fine vejr andre steder end i haven i dag - det var min lidt trætte krop efter gårdsdagens knokleri vist godt tilfreds med! Men skønt at få noget fra hånden i solskin - det bliver man aldrig træt af.

    SvarSlet
  6. Skønne billeder. Jeg har arbejdet på at få noget flyttet ind i mit overvintringsdrivhus. Desværre forsvandt solen på et tidspunkt men dejligt mens den var der.

    SvarSlet
  7. Solen er nu prikken over iet.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla, det er så smukke billeder du har taget. Og glashuset det er bare det rigtige sted at holde pauser, så man kan sidde at nyde synet af haven forskellige kulører. Jeg har arbejdet i weekenden, men nåede da lige hjem og fik et par timer i haven i går eftermiddags, hvor der kom lidt flere roser i jorden og blev flyttet nogle stauder.
    Rigtig dejlig dag til jer begge.
    Kh Linda

    SvarSlet
  9. Det er SÅ skønt med disse solskinsdage, det går efteråret så meget mere spiseligt. Dejligt også at ha' fået gjort glashuset vinterklar. Der kan blive mange solskins-kaffe-driknings-timer derude endnu. Selv en vinterdag med solens stråler under glasset er noget så dejlig. :o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.