Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 23. oktober 2015

Dagens roser


... lidt lyserødt i dagens "Knæk Cancer" anledning.

Tænk at man her i slutningen af oktober har roser i blomst endnu - jeg glædes over det - og sender mine varmeste tanker til Cancer-ramte familier.

I lighed med Lisbeth vil jeg donere 10 kr. til Knæk Cancer kampagnen for hver kommentar fra jer her på mit indlæg.

Jaques Cartier

Clair Renaissance

Clair - i nærbillede

Brother Cadfael

Scepter'd Isle

Der er også et par gule og orange skønheder i blomst nu - de kommer i morgendagens indlæg sammen med de mest fantastiske oktober-stormhatte.

God aften til jer :)

12 kommentarer:

  1. Hvor er de dejlige - jeg har netop i dag plukket mig en buket af (ja, faktisk helt rippet) den lyserøde Awakening, Den har ikke været noget særligt at se på denne sommer, men nu, hvor sommeren takker af, er den fuld af knopper og udsprungne skønheder...... mærkeligt

    SvarSlet
  2. Smukke blomster i en rigtig god sags tjeneste! Mange må slås med sygdommen, men heldigvis lykkes det også at bekæmpe den i mange tilfælde - takket være forskning og dygtige læger. Min mand, min svigerinde og min unge nevø har alle været i kamp og er blevet helbredt takket være den store indsats, som mange i disse bidrager til - det fylder mig med taknemmelighed.

    SvarSlet
  3. Dejligt at du også vil være med, og skønt at du har roser endnu. Vi nyder dem. Jeg har Morten Korch inde, han dufter stadig helt fantastisk :) men det er den næstsidste, han har skuffet lidt i anden blomstring.
    Knus

    SvarSlet
  4. Søde Ulla.

    Tusind tak fordi du dedikerer dine smukke rosenfotos til Knæk Cancer.

    Smukke roser, smuk gestus.

    Cancer er en sygdom der trækker utroligt mange lange skygger efter sig. Gid man dog kunne knække cancergåden een gang for alle.

    Indenfor de sidste to år, har jeg selv mistet en højtelsket mor og en højtelsket lillesøster til kræftmonstret.

    Æret være mors minde.
    Æret være søs` minde.

    Hver en krone, der bliver doneret, varmer, trøster, giver håb og tænder lys i mørket.

    Tusind tak Ulla.

    Taknemlige knus

    SvarSlet
  5. Fint initiativ....så jeg iler straks med en kommentar :)

    Smukke billeder af smukke roser :) Hav en dejlig weekend.

    SvarSlet
  6. Smukke lyserøde roser og super godt initiativ ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er det en smuk tanke. ❤️

    SvarSlet
  8. Det er en superflot tanke at I donerer pr. kommentar.

    Jeg mistede begge mine forældre på under 2 måneder til kræften
    - så jeg støtter også hvor jeg kan komme til det.

    En tak for jeres initiativ sendes herfra .

    Mvh
    Gerd

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare et fint initiativ, Ulla! Dejlige billeder af alle de skønne, lyserøde roser, og ja, det er helt fantastisk med så mange i blomst her på kanten til november. Tak for dit indlæg!
    Kh Linda

    SvarSlet
  10. Kære Ulla.Smukke blomster i en rigtig god sags tjeneste.Har selv haft en rigtig god veninder der døde sidste år af den frygtlige sygdom.Så vi kan ikke støtte nok op om indsamlingen
    Knus Jette.

    SvarSlet
  11. Jeg skynder mig at lægge en kommentar, vi må gøre hvad vi kan så vi kan støtte op i knæk cancer.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres kommentarer, jeg vil selvfølgelig smide et par hundrede kroner i aftenens sms-indsamling på TV2. Mange er ramt af den frygtede sygdom og næsten alle har været i berøring med den som pårørende - det er utroligt hårdt og uretfærdigt.
    God aften til alle.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.