Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 15. august 2015

Før det blev regn og torden


... altså i morges.... før klokken blev 8 - da var jeg på haverunde med cameraet og jeg siger jer, at det var den skønneste augustmorgen med sart solskin og stille vejr.

Morten Korch blomstrer igen efter en god pause.

Det har jeg tænkt tilbage på mange gange i dagens løb for ret hurtigt efter kom der heftig regn og torden og ikke ret meget opholdsvejr udenfor siden da, bortset fra en sen frokostpause ved havebordet.

Her kommer billeder af min august-have.

Jeg har udvalgt de pæne ting, for jeg har også bare og grimme roser fulde af stråleplet og en masse ukrudt og ting, der trænger til at blive "nurset". Dog vil jeg sige at jeg også har fantastiske roser, der blomstrer meget fint på 3. måned - her tænker jeg på min rosenhæk "The Alnwick Rose" (billeder en anden dag). Også min Penny Lane, Winchester Cathedral, klatrerosen Rosenholm og alle de nye roser i flammebedet er meget flotte og robuste.

Som I kan se, er det pastelfarver og lilla, der dominerer, selvom jeg faktisk har alle farver i haven lige nu.



Klematis Prince Charles med de sart lyseblå/lilla blomster er meget yndig.

Rosen er Darcy Bussell
Har slet ikke fået vist vort nye lille træ:
Gingo Biloba,
som jeg fik af vores gæster fra Tyskland



Rosen på billedet til højre er bl.a. Ingrid Bergman, passer fint sammen med rød havemelde fra Samsø




Odyssey sammen med floks "Purple Star"

Mandstro, Rhapsody in Blue og katost "Elsie"

Kenzo-kassen med de mørkløvede Dahlia og nu også grøn rævehale

Mandstro og Burgundy Ice



Billederne er ikke helt samme kvalitet som vanlig, idet mit camera er til reparation og jeg må nøjes med mit lille lommecamera.

Men hvor er jeg glad for at have det i beredskab !!

Det er ikke nogen god årstid at undvære sit camera på.
Rosenresli og kvan - solhatte - Klematis Julia Correvon

Penny Lane med ærteblomst - Mørk Dahlia - Dahlia "Stoltze von Berlin" sammen med torskemund fra Samsø
 
Violfrøstjernerne står vidunderligt flot og har gjort det et stykke tid - til venstre ærenpris

Fortsat god weekend til havefolket.


13 kommentarer:

  1. Godt du havde et lommekamera. Prince Charles er vel nok fin - vores er fra sidste år og meget mere beskeden, så vi har noget at glæde os til. Desværre kan jeg ikke lade være med at tænke på den rigtige prinses hentehår, når jeg ser blomsten. Det kommer bag på mig, at Morten Korch ser sådan ud fuldt udsprunget - den er rigtig lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. he-he - Ja, klematissen er nok kønnest :)
      Morten Korch er super lækker - det er jeg sikker på at Lisbeth Høneballe også vil mene...

      Slet
  2. Hold nu fast, det er skuffen med Lørdags lækkerier du har åbnet. Mums der er meget og hortensiaerne er altså bare flotte. Rapsody in Blue er altså også lækker ...og selvfølgelig Morten Korch :o)
    Jeg fik købt kvanfrø i foråret men aldrig sået dem, det sidder jeg så lige og fortryder nu. De er så smukke.
    Fortsat god Weekend til jer begge .
    Kh Linda

    SvarSlet
  3. Ja heldigvis er der meget smukt derude, selvom det regner, planterne kan lide det, og selvom nogen af dem skranter.Det er ikke de samme, der skranter. Min Winchester Cathedral har ikke blomster nu, ej heller Morten Korch, det varer længe, inden 2. blomstring starter hos ham, men jeg glæder mig til det sker. Flot lille Ginkgo Biloba I har fået. Mandstroen er desværre ikke den samme som min, den er vist ikke nem at få til at gro.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Sikken en flot samling blomster du viser idag!
    Mange har klaget over roserne, men hos dig ser de ud til at stortrives!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Hej Ulla!
    Smukke billeder, og smukke blomster:-) rosen resli står også på min ønskeliste, så den hos Fru Høneballe. Overvejede også om jeg skulle gå ud med kameraet og fokusere på alle de smukke ting;-)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Så lige at du har fået Rosenresli, dejligt for dig :) Og sikken du fik fokuseret.

      Slet
  6. Kære Ulla. Godt,at du har beredskabskameraet. Ville ikke have undværet dette indlæg. Hvor er der mange skønne planter hos dig lige nu. Jeg elsker, at du sætter navn på planterne hvor du har dem. Det er så inspirerende. Ginko træet er ret fint, det kan blive pænt stort, min. Mor og far havde et i deres have. Det var nok over. 2,5 M. Hav en dejlig søndag kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal have læst lidt mere om Ginko træet. Jeg tænker, at det er et smalt træ, som vil passe godt hos os, men mon ikke det er langsomtvoksende? Jeg må læse om det.

      Slet
  7. Hej Ulla.Tusinde tak for mange smukke billeder fra din have.Her har vi fået en enkelt byge til morgen...........og lidt torden.Men kunne bestemt godt bruge lidt mere vand.
    Min mandstro står også stadig pænt...................men er falmet noget.
    Mange smukke dahlia du viser.Og violfrøstjerne står også rigtig smukt i min have.
    Godt du havde dit lille kamera i reserve.
    Og rigtig god søndag til jer knus Jette

    SvarSlet
  8. I har mange flotte planter i jeres have, det du viser ser jo helt fantastisk ud :-)

    SvarSlet
  9. Hej Ulla. Hvor ser det bare godt ud - supergode billeder. Vi fik også meget regn i går. Det er da godt, at dit kamera kan repareres. godt med et lommekamera - det tager udmærkede billeder.

    SvarSlet
  10. Hvor er I søde :) Tak for kommentarerne - jeg synes nu også at haven præsenterer sig fint lige nu og er bare glad for at vise det frem.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.