Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 17. januar 2015

Solskin






I det skønne solskin fik jeg i dag øje på en enlig vintergæk - den allerførste i min have - og måske også den eneste.


.... svær at fange med cameraet, men yndig er den.

Må huske at lægge flere vintergækløg til efteråret...



To mariehøns putter sig dybt inde i Helleborus foetidus:




Bispehuen var så fin i solskinnet:




En påskeklokke på vej:



....    Og magnolien står med store knopper:



Bortset fra dette, var der ikke meget at se i haven.
Dammen er frossen og alle sarte planter er pakket godt ind så de kan være klar til kommende uges kulde.

På hækken ved siden af magnolien sad et øjeblik en solsort-hun:



Fortsat god weekend.


14 kommentarer:

  1. Dejligt at se forårstegn.... En vintergæk er da noget af det smukkeste...

    Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  2. Dejligt med en vintergæk det kan jeg ikke klare. De er på vej op, men ikke så tydelig som din.
    Godt du også har fået taget solskinsbilleder i dag, der er nu noget med solskin på planterne på denne årstid.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. En sød lille vintergæk og forårsbebuder... lige gyldigt hvad vejret vil byde os i næste uge. Dejlige solskinsbilleder du nåede at fange derude idag. :o)

    SvarSlet
  4. jaeeee, det ligner godt nok forår, meeen.....

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    Det var da imponerende med den første vintergæk - Dem har jeg ikke set på andre blogge så tillykke med det!

    Nu skal vi vist til at have lidt frost i næste uge - men mon ikke det hele klarer sig?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  6. Underbart med en första snödroppe, får nog flytta söderut, då jag säkert får vänta på dem i flera månader till.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  7. Godaften Ulla.Skønt med den første lille vintergæk................mine er lige ved at være på vej.
    Har til gengæld nogle små erantis der blomstre.
    Nyserod er bare en dejlig plante på denne årstid.
    Og kan næsten ikke vente til min magnolie blomstre....................for SÅ er det forår.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  8. Hej Ulla Skønt at se den første vintergæk, dejligt! Men nedtællingen er også gået igang til foråret. Det ser ud til selv solsorten er begyndt at tro på det :-) god weekend. Kh Tina

    SvarSlet
  9. Jeg er da også imponeret over at se, at du har en lille yndig vintergæk så langt fremme. Jeg har mange vintergækker i min have, men de er kun 1 cms penge oppe af jorden. Jeg ved kangme ikke, om det hele klarer sig, nu hvor Kong Vinter kommer anstigende, for jeg har fundet knopper i både dit og dat. Til min store skræk.

    SvarSlet
  10. Hvor dejligt for dig at møde sådan en enkelt vintergæk i solen, nu hvor du var ude - man bliver så glad over de små tegn :-)

    SvarSlet
  11. Dejligt med en vintergæk, selvom den er helt alene:-) Jeg fandt også en enkelt i går og man bliver virkelig i god humør over sådan en lille en.
    Mine juleroser er ikke så langt fremme, men sådan er det hvert år, vi er lidt sent ved den her mod nord :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  12. Man kan aldrig få for mange vintergækker. Dejligt med alle de forårstegn :-)

    SvarSlet
  13. Ja, super dejligt med forårstegn, selvom der kommer vinter - og det gør ikke noget i mine øjne.

    .... jeg var slet ikke klar over at min lille vintergæk var så tidligt på færde :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.