Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

onsdag den 14. maj 2014

Jeg kan ikke beslutte mig for overskriften...


.... for dagens indlæg er blot en billedserie, skudt i dag af nye ting som nu brillierer i haven  - og lidt genbrug.

Tiden er knap her, så ikke mere snak...

Allium og mørk kvan klæder hinanden


Rhododendron Pfauenauge


Azalea Mollis


Clematis Montana  (kender ikke navnet på yndigheden)

.. men her er nærbilleder




Vi har både lyseblå og mørkeblå bjergknopurt, her er den lyse

En anden sød lyseblå sag er denne vårfloks "Clouds of Perfume".  Navnet er meget passende.

Geranium Mayflower er netop sprunget ud. Den må jeg have nogle flere af.


Inden længe er det weekend igen, og det bliver en skøn én med indtil flere gæster og havebesøg på Mors.

Mon vi ses?



23 kommentarer:

  1. Som altid skønne billeder fra din have.
    Ville frygtelig gerne til Mors men kalenderen er mere end fyldt. Sender en hilsen med jer derop og et par tanker når jeg sidder ved konfirmationsfestbordet hos yndlingsnevøen.
    Haveknus fra mig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ærgerligt at du ikke kan afse tid, men sådan er det jo - vi hilser i Flade. God fest :)

      Slet
  2. Hej Ulla
    Uha, sikke flotte billeder. Hvor er din Montana flot og blomsterig. Den lyeblå bjergknopurt er rigtig sød.
    Geranium kan man jo ikke få nok af og Mayflower er et pragteksemplar.

    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Geranium er også et rigtigt samlerobjekt, men her bliver man da aldrig færdig, for der findes jo et utal af skønne geranium. Det er dejligt!

      Slet
  3. Dejlige billeder fra en farverig blomstrende have :-)
    Din montana er fantastisk :-)
    Hos os er kalenderen også overfyldt denne weekend, så der bliver ikke nogen tur til Mors i denne omgang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi ses bare i Kolding i stedet for :) Ja, Montana er virkelig kommet efter det igen efter at den blev klippet til bunden forrige år da vi skiftede hegnet.

      Slet
  4. Hej Ulla.Skønne-skønne billeder fra din have.Fantastiske rhodoer du viser.og din Montana er da helt overdådig.Håber da også at alle mine allium snart vil blomstre.
    Men jeg er da helt vild med din lyseblå knopurt..............den er da yndig.
    Her har vi fået 20 mm.regn i dag...........så jeg håber da vi får rigtig dejligt vejr til weekenden.
    Glæder mig rigtig meget til al det der skal ske.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Knopurt er en skøn plante, som er meget grovillig og faktisk står mange steder i haven. Men den er så dekorativ at jeg ikke kan få mig selv til at rykke den op. Sig til hvis du vil have nogle af dem.
      Vejret i weekenden tegner helt vildt godt - uh, vi glæder os.

      Slet
  5. skønne billeder, især nærpå det giver stoflighed.........skøn have du har..

    SvarSlet
  6. Skønne billeder fra jeres have, mine allium er ikke i blomst nu, heller ikke knopurten fra jer, men den kommer snart. Min Montana Rubens er heller ikke klar her endnu, du er langt foran :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. ej, men Lisbeth - du har jo til overflod af de smukke rhododendron og tulipaner og træer og alt det andet samsø'ske guld...
      Knus retur

      Slet
  7. Hej Ulla -
    Det ser da godt ud, Dejligt frodigt!

    Ha en super dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. ... det gør det da :) Jeg er så glad og stolt af min lille have, det skinner vist også igennem...

      Slet
  8. Smukke billeder fra din paradisiske have!
    Her har vi kun geranium og rododendron af dine mange arter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skam også dejlige planter. Jeg har omkring 17 rhododendron og azalea, og ville ønske at haven var større, så jeg kunne putte flere ind i den... :)

      Slet
  9. Dejlige billeder Ulla - lige til at blive i godt humør af :-)
    Den lille floks er i øvrigt skøn. Næste gang jeg falder over den til et plantemarked, så skal den helt sikkert med hjem.
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da godt - humørspreder - det er ingen dårlig ting. Vårfloksen overgår fuldstændig sig selv og har blomstret længe nu - du kan roligt skrive den på indkøbslisten :), knus retur

      Slet
  10. Hej Ulla. Det ser bare godt ud. Jeg har også vårfloksen Cloud of perfume. Men jeg havde glemt navnet og kunne huske det nu, da jeg så det her. Det var godt. Den geranium er godt nok sød og en flot farve. Rigtig god tur til Mors.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den vårfloks er så fin, jeg blev virkelig fristet på det plantemarked sidste forår.

      Slet
  11. Smukt, smukt, smukt.... og så ikke mere snak :-)

    SvarSlet
  12. Tak for de søde ord, og velkommen til min blog :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.