Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 10. oktober 2013

Efteråret gløder

Det er nogle skønne dage for tiden med smukt vejr og glødende efterårsfarver i naturen.

Jeg er desværre ikke nået ud i skoven og fotografere de smukke træer endnu, men landskabet er smukt hvor man end vender sig lige nu.

Men small-scale kan jeg da visse lidt efterårs farver fra dammen mv.


For blot 5 dage siden så det således ud:


Og nu i dag:

























Klatrerosen Rosenresli er stadig i fuld vigør:


















































Efterårsfarver i en pink azalea i krukken og begyndende høstfarver på pagodebusken.

























Selvsåede morgenfruer - de glatter humøret gevaldigt - synes I ikke...
































Jeg har en del andre roser, der blomstrer som om sommeren var lige over os - det viser jeg lidt af snart.


12 kommentarer:

  1. Smukt! Elsker Morgenfruer :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Ja der er smukt derude nu, også hostaerne er skønne i deres forfald. Roser, ja lad os se nogen af dem, når du får tid.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Fantastiske farver! Man bliver da helt glad i låget af de skønne farver. Med solskin på er det som om der er ild i de glødende farver. Smukke morgenfruer i farver der matcher dit tema i dag.

    SvarSlet
  4. Det er da fortsatt mye å glede seg over i hagen. Flotte høstfarger og vakre planter hos deg. Må likevel erkjenne at jeg gleder meg til våren, har nemlig satt en del løk og laget et nytt bed, så det blir spennende å se i vårprakt :)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla

    flotte efterårs farver - og en Hosta med blomst endnu? Imponerende!

    En dejlig aften herfra

    SvarSlet
  6. Hej Ulla
    Skønne glødende billeder, hosta er så fin i forfald ;o)

    SvarSlet
  7. Dejlige fotos, som samtidig husker os på, at nyde hvert minut som vi kan stjæle os til i haven, for nu går det stærkt... Hosta er smukke endnu, men snart ligger de slimede og slappe hen ad jorden. Dog er der ikke det man skal tænke på, men bare på at suuuuuge til sig af alle farverne og de skønne blomster der stadigt smiler til os:0)

    Herlig efterårsdag fra Katinka

    SvarSlet
  8. Hej Ulla.Smukke efterårsbilleder du viser.Jeg har nydt alle mine hosta......men har nu klippet alle de slimede blade af.
    Har lige været en tur i Ny.Sjælland for at besøge familien.....og det var en pragtfuld køretur med de meste fantastiske farver.
    Skønt som morgenfruerne lyser op.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  9. Så smukt hostaerne falmer hen i gult. Det er så skønt at se de blomster der stadig kan og de får lange blikke når man kommer forbi, ikke! Dejligt at se hvad der giver skønne efterårsfarver i din have.
    Kh Rose

    SvarSlet
  10. Hej Ulla. Det er nogle flotte høstfarver, du viser. Det ser meget smukt ud ved dammen. Jeg glæder mig til at se roserne.

    SvarSlet
  11. uh ha ja - det går altså bare stærkt nu. mine hostaer er også helt gule, men for første gang nogensinde synes jeg faktisk i år at de er smukke sådan også. måske fordi de leger med farverne i de gule solhat :-)

    Rigtig god aften til dig, Ulla!

    SvarSlet
  12. Tak for alle jeres søde kommentarer. Hostaerne er nu i endnu større forfald, og Karsten- blomsten er der endnu! Lone, jeg har heller ikke altid syntes at hosta var pæne på denne årstid, men nu synes jeg de er så flotte.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.