Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 1. marts 2013

Velkommen marts

Endelig.... marts-solen skinner og den gør det godt i dag. Måtte vi få mange, mange flere af sådanne skønne martsdage...



Dorothealiljerne kæmper sig op af den ikke helt så frosne jord.

 
og inden længe ser de sådan her ud:



På tørresnoren blafrer forårsdugen - tøjet er hængt ud for første gang i år :)


 
Solen skinner på den frosne dam, men isen skal nok snart smelte. Det kan kun gå den vej nu :)
 

Overalt i blogland er der glædesudbrud over at vi endelig er kommet ind i den første forårsmåned. Det var et langt sejt træk med den vinter, men nu er lyset her i hvert fald.

9 kommentarer:

  1. HURRA for foråret og alle de små forårsdanse, der danses derude... Skønne billeder af en skøn tid, og du har ganske ret! Lad der blive mange af disse smukke solskinsrige forårsdage...:o)

    SvarSlet
  2. Hej Ulla.Ja! her skinner solen også fra en skyfri himmel.Har desværre ikke tid til at nyde det i dag.
    Skal have 4 par venner til middag kl.18.Så vi har travlt indendøre.
    Men jeg er helt sikker på at jeg skal udenfor i weekenden,og i gang med at klippe lidt ned af de visne stauder.
    Skøn tid vi har foran os.Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  3. Ja det er en dejlig dag omend stadig lidt kølig. Jeg har vist også billeder af Dorthealiljer fra i dag, de er lidt længere oppe end dine :)
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder! Jeg har netop været i haven og set hvordan dorothealiljer myldrer op hos mig. Sådan nogle har jeg aldrig haft før. Så jeg er glad :-)

    SvarSlet
  5. Ja og selvom det stadig er koldt derude, så er det tydeligt, at foråret er på vej. Det gælder om at holde fanen højt!
    Så vi kan glæde os over bitte små fremskridt!

    SvarSlet
  6. Hej Ulla. Ja, vejret har været helt fantastisk i dag og forhåbentlig fortsætter det, som du skriver mange dage i marts. Vi trænger til solen nu! Det var fine forårsbilleder du viser.

    SvarSlet
  7. En fin og solrig dag har det været, men også temmelig kold.

    SvarSlet
  8. Det tyder på at vi får mange solskinsdage i den kommende uge og hvor er det dejligt. Så skal Dorothealiljerne nok komme frem:-) Skønt!

    SvarSlet
  9. Jeg har lige kigget på DMI og det ser godt ud for østjylland den næste uges tid. Man kan godt mærke på bloggene at folk vågner op af dvalen. Jeg tror også at de visne staudetoppe skal fjernes snart.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.