Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 20. januar 2013

Islygter

De farvestrålende balloner overlevede natten og her først på eftermiddagen var vi spændte på at prikke hul på dem. Da havde de stået ca. 24 timer udenfor.

Nogle blev først placeret i et snehul - dem var jeg ude at frigøre i aftes, da det gik op for mig at sneen kun vil isolere og dermed forhindre en ordentlig indfrysning.

Men det viser sig nu at alle ballonerne er fint frosne undtagen i bunden. Det betyder så at der er en mere eller mindre stor åbning og man behøver bestemt ikke gøre hullet større, som Anne fra Moseplassen viser i sin video. De fleste af mine islygter vil jeg betegne som vellykkede, selvom de ikke har så fin en kant som de norske.


Mine er ligesom lidt mere rustikke.



 


Men.... øvelse gør vel mester og nu står der en ny portion derude til indfrysning, de får et let blåligt skær, bare vent og se :)


Alle de øverste billeder er taget mens det stadig var lyst.

Nu slutter historien med et billede hvor mørket er faldet næsten på.  Jeg er begejstret :)




29 kommentarer:

  1. De er da rigtig flotte.Så kan frostvejret da bruges til noget.Jeg er ikke kommet igang med ballonprojektet endnu.
    Hilsen Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt kan frostvejret bruges :) Du må altså prøve, det er ret sjovt.

      Slet
  2. De er rigtig fine dine islygter.

    Mine er også blevet rigtig gode, men de er mindre da jeg kun havde små balloner hjemme. Jeg har også sat en ny portion islygter over... ;)

    Glæder mig til at hvordan mine noget større islygter kommer til at se ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må lige ind og se på dine - der er jo personligt præg på nogle af dem vi ser i blogland for tiden.

      Slet
  3. De er flotte og det er jo det som er så stas at ingen blir helt like.
    Fine bilder, Marit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Du har nu også lavet nogle meget fine islygter -så dem lige på din blog.

      Slet
  4. SÅ smukke er de blevet... ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser meget fint ud, jeg er da glad for at jeg hoppede ud i det.

      Slet
  5. Du har sandelig også god grund til at være begejstret, det ser knaldhamrende godt ud og det rustikke er super... :o)
    NU vil jeg gå ud og fylde balloner, sæt nu det blev forår uden at det var prøvet... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg håber da på frost måneden ud, og februar såmænd også - så bare der nu ikke bliver udsolgt af balloner.

      Slet
  6. Lækre. Jeg fik ikke som planlagt købt balloner. Men måske i morgen.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla. Sikke nogle pæne islygter. Dem er du godt nok sluppet godt fra. Sjov idé. Dine billeder fra haven og med fuglene er også flotte og jeg kan se, at I har meget mere sne end vi har. Vores er bare noget pistværk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også godt tilfreds med dem. Jeg nyder sneen og synes da ikke vi har så meget, men måske alligevel mere end andre steder. Det pynter!

      Slet
  8. Nøj hvor er de flotte. Dem vil jeg også kalde vellykkede :o)
    Glæder mig til at se dem, med et let blåligt skær. Har du puttet frugtfarve i vandet for at få dem blålige så eller??

    Med venlig hilsen

    Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi har puttet blå konditorfarve (frugtfarve) i vandet - jeg er spændt på at se dem og håber på god frost i mange dage endnu.

      Slet
  9. Kære Anemone,
    God idé - dine lygter er super fine. Det sidste billede du viser er meget smukt og det ser ud til at du har fanget `den blå time´. Det er ærgerligt dine lygter ikke varer evigt.
    Lune hilsener Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, evigt er nok lige i overkanten, men jeg håber på mange dages (ugers) frost endnu, ikke kun pga. islygterne, men fordi vinter nu engang er bedre med sne og is end med regn og rusk. Til marts bliver det vel forår som det plejer :)

      Slet
  10. Hold da fast, der har været gang i ballonerne! Netop vendt hjem efter dage i Sverige (hvor vi også fik lavet en del i den biiiidende kulde!

    Jeg synes de er skønne med hvert deres personlige præg. Jeg har en der sprang midt i processen og som føs i midten. Ikke særligt lyshjælpsomt, men skægt og herligt med de overraskelser.

    Dejlig aften herfra.
    Knus fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Masser af gang i den og ikke kun her, at dømme efter de forskellige blogge. Meget sjovt at prøve, nu holder de jo med den lovede frost. Nogle af vores sprang også.

      Slet
  11. Hej Ulla.Hold da helt op.Der er godt nok mange der har prøvet at lavet islygter.Men de er også flotte.Det sidste billed du viser er helt eventyrligt. Jeg må da vist også prøve lykken med de lygter.God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle du gøre, Jette, det er meget sjovt og ret nemt at gå til. Jeg satte nogle flere islygter ud på terrassen, hvor vi kan se dem fra stuen om aftenen, det var virkelig smukt.

      Slet
  12. Det ser bare fantastisk godt ud, må selv igang imorgen :o)
    Venligst Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke, det er bestemt et forsøg værd.

      Slet
  13. De er så fine! Og jeg synes kun den rustikke kant er charmerende :-)

    SvarSlet
  14. Tak, Nana - jeg er altså også begejstret.

    SvarSlet
  15. Det er jo så morsomt at dette med islykter har tatt helt av. Synes nå dine er kjmepefine jeg da. Har lagt meg til som følger. Velkommen innom til meg også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, velkommen her :) Tak for dine søde kommentarer - jeg kigger ind hos dig også.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.