Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 4. august 2012

Høstanemoner - nu de lyserøde

En af kommentarerne til mit forrige indlæg var en reference til de lyserøde høstanemoner, som har været i blomst længe.

Derfor fik jeg lige lyst til en opdatering, for de står stadig i fuld blomst og er meget smukke her i morgensolen.


16.07.




De to første billeder er faktisk 3 uger gamle, så man har glæde af sine lyserøde høstanemoner i lang tid.

I år er de nu også kommet i blomst meget tidligt, men glæde er desto større.
16.07.
04.08.

 
Vi har lyserøde høstanemoner i to bede, og de får den plads, de har nu og så ikke mere. Men det er nemt nok at styre, man hiver bare dem op, som har forvildet sig for langt ud i nabobedet.



Her er bed nr. 2 med høstanemoner.


Ha' en skøn lyserød lørdag :)

11 kommentarer:

  1. Høstanemoner er smukke og som du skriver står længe.

    Jeg flyttede mine i forsommeren og de er små, men blomstrer alle. Jeg har dog et problem i det bed, hvor de har været - de kommer igen og igen og det hjælper ikke bare at trække dem op - træls!

    SvarSlet
  2. Ja jeg må indrømme, at de breder sig også en del hos mig, og jeg synes heller ikke, de er nemme at trække op. Til gengæld er de så smukke i en større gruppe. Oppe i byen er der to huse, hvor de har et stort bed med høstanemoner, det er så kønt at se på.
    Knus

    SvarSlet
  3. Du verden, så flott blomstring! Høstanemoen er fint!

    Klem Vivi

    SvarSlet
  4. Kjempeflott! Mine anemoner er på langt nær så frodige..
    Ønsker deg en fortsatt God Helg!
    Mvh Monica

    SvarSlet
  5. Godaften Ulla.Åh! så smukke høstanemoner.Elsker de rosa,når de blomstre og fylder hele mit bed.I år synes jeg de er helt fantastiske og meget høje.
    Skønt vejr vi har haft i dag.Har været til sandskulptur-festival i kbh.
    Har lavet et indlæg.Rigtig god søndag til dig og din mand Knus Jette

    SvarSlet
  6. De är så fina, jag väntar på blommor, den ena har knoppar, men den andra ser jag inte till alls.Det är långt ifrån det fina hav av anemoner du har.

    SvarSlet
  7. Hej Ulla. Ja lyserødt er smukt og romantisk. Jeg har også de lyserøde høstanemener, som er i fuld blomst. De er meget flotte lige nu.

    SvarSlet
  8. Hvor er dine lyserøde høstanemoner dog smukke.
    Jeg må have kigget efter om ikke snart vores står i blomst.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag aften.

    SvarSlet
  9. Tak for jeres søde kommentarer :) Høstanemonernes skønhed opvejer nu rigeligt deres iver til at brede sig, synes jeg.

    SvarSlet
  10. Nu har jeg set på høstanemoner i flere uger her i blogland, og nu er jeg ved at være utålmodig. Jeg vil altså også have at mine snart blomstrer :).
    Er det i øvrigt ikke tidligt de blomstrer i år - det er dælme ikke høst endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er godt nok ikke høst endnu - eller det vil sige, det er det faktisk blevet! Men det var det ikke midt i juli, da de sprang ud. Mon ikke dine snart kommer i blomst også.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.