Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 19. juli 2012

Claus Dalby valmuer

Forrige år kunne man ved køb af Claus Dalbys "Mit Haveliv" få medsendt frø af hans egne navngivne valmuer (samt kvan, som jeg viser i et andet indlæg).

Det er først i år at disse dejlige valmuer virkelig viser sig frem her hos os.

Og hvilket show.... jeg er meget glad for dem og synes at de passer fortrinligt ind i dette bed med bl.a. lupiner, digitalis, stjerneskærm, kvan og roser.



























Rosen er Heritage.

17 kommentarer:

  1. Smukke billeder og de valmuer er vel nok smukke.
    Du må sørme glædes over dit fine bed. Smukt.

    SvarSlet
  2. Ja, Claus-valmuerne er meget smukke, og det ser rigtig fint ud i dit bed. Mine er ved at være færdige, og jeg hiver dem alle op, på nær nogle få, som jeg skal tage frø af. Jeg fik sået dem alt, alt for tæt, og der bliver så bart nu hvor de er væk. Men så må jeg vel hellere på planteskole :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at mine vil stå i nogen tid endnu - men bar jord kan vi da ikke ha' så du må vel afsted til planteskolen...

      Slet
  3. Hvor ser de skønne ud og den mørke bund giver dem et helt særligt look. Det er helt forståeligt, at du er glad for dem sammen med de andre smukke stauder og rosen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er dejligt når noget ser ud til at lykkes og her er det faktisk lidt tilfældigt at de sådan popper op i dette bed, vi smed bare en masse frø sidste år.

      Slet
  4. Det er en skøn valmue og jeg har bemærket at den går godt sammen med mange af havens blomster - heldigt da den dukker op mange steder :-D
    Dine ser fantastisk ud i flok sammen med roserne :-)
    Jeg er meget spændt på at se din Kvan!
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Valmuen passer faktisk godt ind mange steder, det er jo et plus.

      Slet
  5. Hej Ulla.
    Hvor er de smukke. Det er et flot Show kan godt forstå du er glade for dem.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder dem rigtigt meget, skal selvfølgelig have samlet en masse frø af dem.

      Slet
  6. Hej Ulla.De er da helt bedårende de valmuer.Skøn farve.Kan man tigge
    lidt frø til efteråret?Og den hvide rose er rigrig smuk.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro - jeg skal nok samle frø :)

      Slet
  7. Vilken härlig färg. mvh Marika

    SvarSlet
  8. Ja de er skønne, de CD valmuer. Jeg fik frø fra Lise Lotte, så jeg har haft mange af dem i år.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og også næste år, med lidt held :)

      Slet
  9. Ja, dette var virkelig et fantastisk flott blomsterhav! Valmuer er så fint!

    Klem Vivi

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.