Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 6. maj 2012

Min egen løjtnant...

... står sammen med tulipaner Negrita. Den blomstrer på sit højeste nu og er noget af det yndigste, man kan tænke sig. En rigtig gammeldags mormor-plante, som hører hjemme i den romantiske ende af skalaen.
... svær at fotografere, men her er lidt forskellige billeder:





I samme bed står også den helt bordaux-røde geranium "Samobor" som snart kommer i blomst. Den har også et meget dekorativt løv, som ses af ovenstående billede.

I samme farveskala og i nærheden er den nye lille clematis "Jan Lindmark" sprunget helt ud:






















Det er en gruppe 1 clematis af typen macropetala. Den skal ikke klippes ned.

I bedet ved siden af blomstrer nu tulipanernes dronning Queen of Night. Dem kommer I til at se meget mere til....  (min yndlings...)

12 kommentarer:

  1. Bellissima quest'immagine primaverile :)

    SvarSlet
  2. Hvor er din løjtnantshjerte smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag aften.

    SvarSlet
  3. .....suk hvor er din løjtnant langt fremme - dejligt du deler ham med mig og alle de andre for han er simpelthen skøn. Min ene røde er desværre froset noget tilbage i år....men den anden ser ud til at være på vej.

    Ja der er ikk enoget at sige til at den skønne tulipan har fået det smukke navn .......den er bestemt en favorit ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. ... selvfølgelig deler jeg, det er bare dejligt at I kan li' ham også. Nu så jeg lige at du også har Queen of night på din blog i dag - den er jo simpelthen forrygende.

      Knus

      Slet
  4. Det ser dejligt ud :-)

    SvarSlet
  5. Ja din løjtnant er noget skønnere end min, han kunne ikke lide at blive delt eller flyttet, hvad det nu skyldes. Men din er så smuk. Queen of Night er også dejlig,min er knap sprunget ud endnu, men så har jeg en anden dejlighed med i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for den. Tænker heller ikke at din kunne lide at blive delt, men mon ikke den kommer over det og bliver glad igen, - måske til næste år.

      Du har da mange dejligheder med i dag :)

      Slet
  6. Jeg elsker også Løjtnantshjerterne her om foråret. Det er lidt fantastisk at de kan nå at vokse sig så store på så kort tid. Men ja, de er svære at fotografere, det synes jeg også.
    Ham Jan Linmark ser også lækker ud :-) Og sikke en hær du har af dronninger. Jeg har en lille flok for første gange i år, de er kun lige begyndt at vise farve.

    SvarSlet
  7. Hej. Løjtnantshjerterne glæder jeg mig til, jeg tror ikke der kommer blomster i mine i år, de er stadigvæk meget små, men de blev også plantet i efteråret. Det er nogle rigtig dejlige billeder du viser.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.