Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

mandag den 14. maj 2012

Baghaven.... slet ikke kedeligt

"Baghaven" lyder måske lidt kedeligt og undseligt, men her i haven dækker baghaven over begreber som

....  morgenterrasse
....  stor (og lille) havedam
....  brombærkrat
....  blommetræ
....  clematis og roser
....  Queen of Night

Her kommer nogle billeder af ny dato:


Bemærk også min skønne - skønne løjtnantshjerte.

Om et par måneder er stativet bag de grimme hvide stole totalt dækket af 4 forskellige clematis.
Stolene får vi forhåbentlig snart brug for - kom nu maj - du kan godt .....

Roserne bag løjtnantshjerte er Rose de Rescht og Comte de Chambord. På den anden side af indgangen til terrassen står den berømte Queen of Sweden  (billedet er fra sidste år).













Clematis Propertius (gruppe 1):


Brombærkrattet er på modsatte side af hegnet hvor clematis Propertius vokser, og deromme står også blommetræet.


Et kig til højre når man ser ind på terrassen. Det er den store, gamle dam med Cunningham's White bagerst. I midten vores røde acer, som desværre ser ud til at have lidt alvorlig overlast denne vinter.

(ved ikke helt "what to do" - venter nok lige og ser...)


Mellem denne dam og Queen of Sweden bor tulipan-dronningerne Queen of Night  (ja, det er da en værre gang royal snak her i dag...)



Ved indgangen til baghaven er søjlekirsebærtræet, som jeg har vist før. I den klatrer clematissen Frances Rives lystigt. Han skal da være så velkommen...




20 kommentarer:

  1. Hvor er din clematis Propertius dog fantastisk yndig.

    SvarSlet
  2. Fantastiske klematis du viser og nogle meget stemnings fyldte billeder ;o)

    SvarSlet
  3. Skønne skønne clematis, og sikke en løjtnantshjerte. Det er da en dejlig baghave.

    SvarSlet
  4. WOW siger jeg bare, den clematis tog pusten fra mig. SUK hvor smukt.

    SvarSlet
  5. Wow for en lækker baghave, du har ret den er der absolut IKKE noget kedeligt over. Sikke en frodighed, det ser ud til at planterne i din have STORtrives.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  6. kors.. din klematis er kanonflot, og din baghave... uha..uha.. SMUK !!

    SvarSlet
  7. Smukt.. Skal da vist have fat i nogle tidlig blomstrende clematisser.. :))

    SvarSlet
  8. Nej kedeligt er der bestemt ikke. Den der clematis Propertius er vel nok sød. Den anden tror jeg, at jeg har, jeg vidste bare ikke, at den hed sådan. Nu må du kigge på den, når du kommer herover og fortælle mig, om det er den samme.
    Hold da op Cunninghams White er stor, den må være af ældre dato.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  9. Smuk smuk baghave :-) ... Det ser ud til at vi får skønt vejr til vores Samsø-udflugt på lørdag. Jeg glæder mig til at hilse på dig.
    Kh Lone

    SvarSlet
  10. Sikke da en baghave.den kan du godt være stolt af.Og så den skønne clematis.
    Pragtfuld rhodo,har den selv i fuldt flor.Glæder mig til vores samkørsel.
    Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  11. Tak for alle jeres søde kommentarer, jeg labber det i mig og glæder mig ekstra meget over planterne i baghaven.

    Lisbeth, vi ser da lige om ikke din clematis er en Frances Rives.

    Lone, jeg glæder mig også meget til at møde dig :)

    Gitte og Jette: ja, vi finder hinanden i Hou :)

    SvarSlet
  12. Hvor er der smukt i din baghave!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  13. Hej Ulla. Hold da op sikke en fantastisk frodig baghave med mange spændende planter. Jeg håber også, at solen snart kommer noget mere frem, så havemøblerne kan komme i brug. Jeg læste lige dit indlæg fra søndag. Hvor ser den nye dam dog flot ud. Lækre planter du har fået købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er meget glade for baghaven og bruger også tid til at sidde og nyde det på en god sommerdag, som der vist er lidt langt til lige nu - hundekoldt...

      Slet
  14. Hvor ser det godt ud i din have.
    Flot dam og smuk løjtnantshjerte.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  15. Du har da helt særlige evner indenfor clematis
    - hvor er de smukke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg forsøger mig i hvert fald med mange forskellige, og de lykkes de fleste af dem. Det er dejlige planter, som også fylder i højden.

      Slet
  16. Det ser dejligt ud i din have :-))

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.