Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

lørdag den 3. marts 2012

På tur

Weekenden har indtil nu budt på en dejlig tur "vest-over" - helt derovre hvor fuglene flyver højt og kragerne vender.
Skjern Å blev for nogle år siden lagt tilbage til sit naturlige forløb og man lod engarealerne stå og blive oversvømmet, hvilket har resulteret i et fantastisk fugleliv.

I går, da vi kom forbi på vores vej videre vestpå var der et fantastisk lys og I må simpelthen se billederne her:








I formiddags kørte vi til Vesterhavet - Henne Strand. Der blæste en meget kraftig vind fra øst, hvilket gjorde at bølgerne havde svært ved at komme i land og det gav skumsprøjt i modsat retning. Et ret sjovt fænomen, som jeg forsøgte at forevige.













Lyset var helt fantastisk - det er åbenbart ikke kun i Skagen at man har specielt lys - jeg synes også at der var højt til himmels og skønt lys i Henne i dag.

Et par bitte små stykker rav blev der også fundet ...
(dog er der vist ikke noget på dette billede)


Nu er vi hjemme igen og måske morgendagen byder på noget mere have-relateret.

13 kommentarer:

  1. Meget smukke billeder. God arbejdslyst i haven i morgen.

    SvarSlet
  2. Ser ud til at have været en skøn dag :o)

    SvarSlet
  3. Så flotte bilder! Du har hatt en fin tur, ser det ut til!

    SvarSlet
  4. Der er kun et ord at skrive: SMUKT!

    SvarSlet
  5. Smukke og stemningsfyldte billeder :-)

    SvarSlet
  6. Skønne billeder, men er helt vild med de to øverste :-))

    SvarSlet
  7. Når naturen viser sig fra sin skønneste side er man bare heldig. Det ser ud til at det var en af de dage. Håber I får en dejlig dag i morgen også.

    kh
    Eva

    SvarSlet
  8. Helt fantastiske billeder - ren postkort :o)
    Håber du får en dag i haven imorgen - og det ser vi også gerne billeder fra ;o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  9. Skønne billeder fra det naturskønne Danmark.............hvor er vi heldige i vores lille land ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  10. Hej Ulla. Det var nogle fantastisk flotte billeder af en fantastisk natur. Det var rigtig rart at se, for i dag når jeg kigger ud, ser det rigtig kedeligt ud med blæst og gråvejr og der virker meget koldt! Tak for de flotte billeder. Rigtig god søndag.

    SvarSlet
  11. Det er altid dejligt at være en tur ved stranden - både sommer og vinter

    SvarSlet
  12. Rigtig gode billeder. Jeg holder især meget af dit første billede.
    Tak for rundvisningen.
    Ha` en god søndag.

    SvarSlet
  13. Hej alle - tak for søde kommentarer. Det er altid skønt når man får flotte naturoplevelser med i købet og Vesterhavet er nu altid en oplevelse værd.

    I dag er det hundekoldt - men vil i haven om lidt og "ordne" lidt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.