Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

fredag den 21. oktober 2011

Komtessen nåede det lige...

På terrassen har vi en clematis "Comtesse de Bouchaud" som vokser i en rhododendron. Det er ganske vist en gruppe 3 som hører til de sentblomstrende, men alligevel er det først i går, den 20. oktober at jeg ser den allerførste blomst i år. Sidste og forrige år var den noget tidligere på det.

Ja, man skal ikke opgive håbet. Det ser ikke ud til at der kommer flere blomster end denne ene, så hermed får I billeder i forskellige vinkler:





God weekend til jer alle.

7 kommentarer:

  1. Hvor er den dog smuk. Yndig farve.

    SvarSlet
  2. Det er da en skøn farve - absolut værd at vente på. Jeg håber at de andre også når at springe ud, så du kan gå og nyde dem nu, hvor det meste andet at kraftigt på retur.
    Ha' en rigtig dejlig weekend

    SvarSlet
  3. Den er da bare yndig og helt fløjsagtig :o)

    SvarSlet
  4. Den komtesse kan jeg godt lide :-)
    Den er meget skøn.

    SvarSlet
  5. Sikke en smuk clematis. Herligt at den lige nåede at blomstre. Smukke billeder du har taget. God lørdag:-)

    SvarSlet
  6. Jeg har en Clematis som slet ikke har blomstret i år. De sidste mange år har den ellers blomstret flot. Så måske har det været hårdt for Clematis med det vejr, vi har haft de sidste år.
    Din komtesse er rigtig sød, så den var da værd at vente på :-)

    SvarSlet
  7. Hanne, jeg tror du har ret i at det har været lidt hårdt for clemaisserne i år, mine har været meget sent på den med blomstring.

    Tak til jer alle for søde kommentarer.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.