Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

tirsdag den 7. juni 2011

Lee's Dark Purple


Dette er den sidste af vores rhododendron i blomst. Lee's Dark Purple er vist en hel sædvanlig af slagsen, men jeg synes stadig at farven er flot. Det skønne ved at have forskellige rhododendron er at man har blomster over en længere periode og man kan næsten ikke se sig mæt i de stærke farver. Selv de mere pastelfarvede har jo også et stærkt udtryk, når man studerer aftegningerne og blomsterkanten.

Denne er lidt bar nogle steder, så jeg har tænkt på at beskære den lidt - må lige have sat mig grundigt ind i det før jeg finder saksen frem.





På Rh. Nova Zembla er de nye skud allerede langt fremme - de har deres egen farve - og sådan sker der hele tiden noget i vores lille "rhododendronhave".


4 kommentarer:

  1. Rhododendron-blomster er bare smukke, og denne er hvert fald meget skøn :-)

    SvarSlet
  2. Flott blomsterprakt! Jeg elsker Rhododendron! Her hos meg blomstrer de også for fullt!

    Takk for skjønne bilder:o)
    Knus, Helene

    SvarSlet
  3. Ja den er flot. Husk at vande den godt, når de nye skud kommer. Den er meget slem til at hænge med skudene, hvis den mangler vand.
    Klipning kan jeg ikke give råd til, jeg nænner knap (tør ikke) klippe i mine. Men har dog forsøgt mig med Bernstein, det gik faktisk fint, så du kan roligt prøve.

    SvarSlet
  4. Dejlig lilla farve, den har :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.