Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 5. juni 2011

Gult og blåt

Dagliljerne ved dammen blomstrer.





Og det blå er repræsenteret ved storkenæb "Platypetalum". Den er overdådig og efter endt blomstring klipper vi den helt ned, hvorefter den kommer med nyt frisk løv.



(Bemærk den lille hummelbi)


Ja, akelejerne er stadigvæk ikke til at komme udenom, men det er faktisk også Platypetalum bagved.

På min ønskeseddel står efterhånden flere forskellige storkenæb, man ser så mange flotte rundt omkring.

2 kommentarer:

  1. Jeg har netop købt dagliljer, så jeg får forhåbentlig også et flot flor næste år :-)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig frodigt ud hos dig - både dagliljer, geranier og akelejer ser store og flotte ud :-)
    Jeg har tre forskellige geranier og du har helt ret - man bliver så inspireret her i Bloglandia, så man bliver NØDT TIL at have flere ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.