Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 19. juni 2011

Besøg i Clematishaven

I dag var vi på tur til Clematishaven i Ugelbølle, hvor der var åben have. Vi har været der nogle gange før, og haven er meget speciel med vand mange steder, clematis overalt og også en masse andre spændende planter.





Der er også en masse planter til salg, et virkeligt stort udvalg af de skønneste clematis i alle beskæringsgrupper og alle mulige farver, så begrænsningens kunst er stor. Vi havde på forhånd bestemt os for at købe én clematis med hjem i denne omgang, og kom således efter hård udvælgelse hjem med en Viticella "Little Butterfly" (purpurrød)   OG   en macropetala "Jan Lindmark" (blå), som vi har plantet omme ved dammen og som vil blomstre til april sammen med denne her.



Efter besøget i Clematishaven fortsatte vi til Rosenspostens sted, men mere om det senere.


3 kommentarer:

  1. Tænk at I kunne begrænse jer ;0)Flemming og Birthes have er virkelig et besøg værd......med mange seværdige planter.......og udvalget af clematis er GIGANTISK :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Jeg kunne godt forestille mig, at det var et fristelsernes sted :-)
    Jeg må altså også se at få besøgt nogle af alle de dejlige have, der holder åben have. Der er helt sikkert masser af inspiration og gode oplevelser at hente.

    Og så tror jeg måske, jeg har et gæt på, hvilken rose, der røg med ned i kurven hos Rosenposten ;-)

    SvarSlet
  3. Ingen Scepter'd Isle??? Har du nu kastet din kærlighed på en, der er endnu skønnere? Den glæder jeg mig sørme til at se :-)

    Håber også du får en dejlig aften

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.