Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

søndag den 26. juni 2011

Besøg hos Claus Dalby

ENDELIG oprandt dagen for besøget hos Claus Dalby. Her venter vi spændt ved havelågen... En dejlig lun eftermiddag med lettere overskyet vejr - perfekt fotovejr!

Claus trak os med ind i haven og bød velkommen. Fortalte herefter om havens tilblivelse og opbygning mens vi hørte godt efter.





Vi fik præsenteret "The sunken garden" og historien bag.



En fortælling om lysthuset og spejlbassinet og de tidligere betegnelser for stedet. Smukt er det i hvert fald.


Min bog blev signeret.



Der var en imponerende blomsterrigdom, en frodighed jeg næppe har set nogen steder før og ruminddeling med  bl.a. takshække i farveafstemte områder.

Noget af det, der betog mig mest, var hvordan de mørke farver anvendes som modspil til både de lyse farver og alle de rosa farver. Virkningen var uovertruffen.

I det hele taget tog jeg mange billeder og især mange billeder af de mørke planter. I kender dem jo fra Claus' egen blog og hans videoer, men her er alligevel nogle stykker:

Rosen Rhapsody in Blue, som står sammen med Rose de Rescht:



Den smukke mørke kvan.



En fantastisk smuk Astrantia:





Hr. Mullis fik en lille snak om hvad han gør ved vores 15-cm små kvanplanter, som vi fik frø fra Dalby i november og som nu står i små potter. Hvor store bliver de mon...   NÅ, så store... Gode råd fik vi også og TAK for det.

Ja, det varer lidt....



Det var en rigtig dejlig eftermiddag, hvor vi også fik hilst på både CuginaK, Tim Skovrup og Madam Bæk - det var hyggeligt!

Ikke mindst er inspirationen og ønskelisten til vores egen have øget rigtigt meget.


Tusind tak til Claus Dalby for en dejlig tur rundt i haven.

7 kommentarer:

  1. Det ser bestem ud som om, I har nydt eftermiddagen :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er helt misundelig. Det ser dejligt ud. Jeg håber at vinde i lodtrækningen på et tidspunkt.

    SvarSlet
  3. Ja, det var et dejligt besøg hos Claus.
    Jeg tror bestemt, at jeg så dig, men jeg nåede ikke forbi for at hilse - det kunne nu have været så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  4. Hej Ulla

    Så kom jeg forbi din blog, og tak for hilsenen på min blog.
    Hvor er det spændende at læse om din dag. Jeg har lyst til at se 100 billeder mere!

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  5. Det lyder til at I havde en rigtig dejlig dag i Claus Dalbys dejlige have :-)

    SvarSlet
  6. Hej Anemone
    Det var dejligt at møde dig oppe hos Claus, det er nogle rigtig flotte billeder du har fået taget. Mine billeder kommer også snart på min blog.

    SvarSlet
  7. Åh, hvor ser haven også flot ud i juni! Man kan aldrig få billeder nok, tror jeg :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.