Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.

torsdag den 17. marts 2011

Mens vi venter på klokkerankerne...

Øv, ingen spirer er fremme endnu, hverken ved de blå eller hvide klokker. Mon jeg har fået lagt frøene for dybt? Har de stået for koldt?

Vand har de fået i tilpas mængde, så vi venter spændt på at de stikker hovedet frem.

Det må snart ske...

4 kommentarer:

  1. Velkommen i bloguniverset :)

    Jeg har ikke det store held med mine klokkeranker - endnu. Har sået dem i 2 omgange. Af det første hold (ialt 17 planter) er der kun kommet 2 hvide op. Andet hold har endnu ikke vist sig.
    Jeg tror at min jord har været alt for våd, men det kan godt være svært at styre.
    Jeg håber at de bare er lidt sent på den.

    SvarSlet
  2. Hej Lene

    Tak for det.
    Mine klokkefrø er lagt for dybt, siger min mand. Men vi har "pirket" lidt i den ene potte, og der var en spire langt nede, så vi må være tålmodige. Jeg tror, der er mange af os på Claus Dalbys "kursus" som endnu ikke har set spirerne.

    SvarSlet
  3. Hej Ulla og velkommen i blogland :0) Tusind tak for din søde kommentar hos mig.....det er altid en glæde når nye får lyst at kigge med og deltage og bidrage til bloggen.

    Klokkeranker har jeg ingen erfaringer med med din akeleje herunder er smuk. Skal selv til at prikle små akeleje palnter ud i dag......"Chocolate soldier" hedder den :0)

    Ha´en rigtig god søndag i haven.

    Dorthe

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe, tak for din hilsen :) Jeg har længe fulgt med i bl.a. din blog og flere andres og jeg er jo blevet noget så inspireret, så nu prøver jeg også, da det jo er en dejlig form for havedagbog.

    Jeg fandt en masse små akeleje skud i mine bede i dag under lugning og bladfjerning, men det er bare de "almindelige". Jeg må nok lige slå din Chokolate Soldier op.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.